  • Data: 2005-03-19 18:52:31
    Temat: Re: Pieczątka firmy
    Od: "Faust" <f...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Po prawdzie ja nie znam przepisu nakazujacego UŻYWAĆ pieczątki więc
    > nie wiem na czym potencjalna "kłopotliwość" miałaby polegać :]

    naprzykład na konieczności jej zabezpieczania przed kradzieżą , a przecież
    podpisu nikt ci nie ukradnie
    czy chociażby konieczności jej noszenia (kieszeń,teczka) celem przybicia jej
    na miejscu gdzie coś podpisujesz
    a tak informujesz zaiteresowanych że pieczątki nie masz i kropka :))

    natomiast moje poglądy na ten temat nie wynikają z prywatnego widzimisię,
    lecz z tradycji i logiki odmiennej od polskich przyzwyczajeń - do tej pory
    pamiętam, kiedy w czasach głębokiej komuny zacząłem jako młody student
    pracować na targach poznańskich, gdzie przeżyłem szok kulturowy. zatrudniła
    mnie firma z danii a po zakończonych negocjacjach moi duńscy koledzy
    otrzymali informację, która wprawiła ich w euforię : na podpisanie kontraktu
    miał przyjechać prezes firmy z PIECZĄTKĄ!!! Okazało się, że ta firma -
    istniejąca od 200 lat - od samego początku posiada tylko TĄ JEDYNĄ i używa
    wyłącznie w takich okolicznościach.
    Jak widać takie podejście do biurokracji i dokumentów jest
    trudnoprzyswajalne w naszym kraju nawet w obecnych czasach :)))