  • Data: 2004-12-24 09:28:28
    Temat: Re: Paragon od zaliczki
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 23 Dec 2004, Paszczak wrote:

    >+ Klient - osoba fizyczna - wpłaca przelewem zaliczkę za usługę,

    Przelewem powiadasz... czyli "z konta na konto i nie kartą" :)
    Zastrzegam że rozporządzenie które łapię w garść (a raczej na
    monitor :)) może nie być aktualne (choć *treść* raczej aktualna
    jest :)) - jak ci się podoba coś takiego:

    +++ rozp. MF. z dnia 23 grudnia 2002 r. w sprawie kas rejestrujących +++
    § 2. Zwalnia się z obowiązku ewidencjonowania:
    1) do dnia 31 grudnia 2004 r. - czynności wymienione w załączniku nr 1
    do rozporządzenia;
    [....duuuużo...]
    Załącznik nr 1
    WYKAZ CZYNNOŚCI ZWOLNIONYCH Z OBOWIĄZKU EWIDENCJONOWANIA
    [...]
    49 Sprzedaż nieruchomości, sprzedaż towarów w systemie wysyłkowym
    (pocztą lub przesyłkami kurierskimi) oraz świadczenie usług, za
    które to czynności zapłata w całości następuje za pośrednictwem
    poczty lub banku na rachunek bankowy podatnika, z wyłączeniem
    płatności dokonywanych czekiem, bankową kartą płatniczą lub
    kredytową, przy czym z dowodów tych jednoznacznie wynika, jakiej
    konkretnie transakcji zapłata dotyczyła
    ---

    >+ która będzie wykonana w przyszłości. Z tego, co wyczytałem tu:
    >+
    >+ http://gofin.pl/podp.php/218/865/44905/
    >+
    >+ należy wpłatę zafiskalizować od razu po otrzymaniu wpłaty.

    ...ale oni w tym miejscu nie rozpatrywali szczegółowo *czy w ogóle*
    trzeba *każdą formę* fiskalizować :)
    Na grupie już był poruszany problem z kłopotem (potencjalnym)
    z klientami-humorystami :> ze względu na wymóg żeby "jednoznacznie
    wynikało"...
    Z drugiej strony - jak NIE wynika ("za co wpłata") to można się
    spytać dlaczego miałaby być oVATowana :> (a co, może to pożyczka
    albo inne licho ?? :))

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)