  • Data: 2007-07-17 04:48:41
    Temat: Re: PIT wezwanie do urzedu
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 16 Jul 2007, Yarek wrote:

    > A jak definiowane jest doradztwo? Jest to ujęte w jakichś przepisach?

    Obawiam się że "słownikowo".
    http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=2453545

    > Mogę przy porannej kawie porozmawiać z żoną o pogodzie, ale już o jej
    > podatku dochodowym nie mogę?

    IMHO *porozmawiać*, tudzież *podyskutować* można, własne opinie wyrazić
    też, ale wypełnienie PIT (IMO) ów zakres "swobodnej wymiany zdań"
    przekracza.

    > Albo czy w takim razie łamiemy prawo biorąc udział w dyskusjach na tej
    > grupie?

    W archiwach leży nieco postów w tym stylu:
    http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo.podatki/m
    sg/7cd09ff3cf1fd81e

    IMHO - dopóki dyskutujemy sobie jak kto uważa czy powinno być, tak czy
    siak, jak sam by wpisał itp - to takie wyrażanie opinii zakazane nie
    jest.
    Sprawa wygląda inaczej jeśli ktoś wprost oczekuje *porady* właśnie:
    chce, by mu krok po kroku opisać jak ma "zrobić dobrze". I deklaruje
    (właśnie pytaniem o poradę) że bez myślenia tak zrobi :]

    > Przecież pod zeznaniem podpisuje się sam podatnik, więc tym samym
    > potwierdza, iż bierze pełną odpowiedzialność za treść rozliczenia.

    Ale ja się uzasadniać tego nie podejmuję - to nie ja wymyśliłem
    przymus adwokacki czy zakaz doradztwa podatkowego bez zdania
    stosownego egzaminu :) - stwierdzam tylko, że o ile wiem jest
    jak jest. Nie wolno i już.

    pzdr, Gotfryd