  • Data: 2007-04-24 21:58:39
    Temat: Re: PIT potwierdzony przez US
    Od: Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@WYWAL_TOwp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 24 kwi 2007 w liście
    [news:Pine.WNT.4.64.0704242239110.3916@athlon64] Gotfryd Smolik news
    [s...@s...com.pl] napisał(a):

> [...]

    W moim US musiałem zgłosić się do odpowiedniego pokoiku, złożyć
    odpowiednie podanko, zapłacić odpowiednią ilość pieniędzy za znaczki
    skarbowe (teraz pewnie przelew) i odczekać swoje (kilka dni).
    Zapłaciłem kilkanaście zł za usługę + 6 zł (chyba) za każdą
    potwierdzoną stronę.

    Jeżeli chcesz otrzymać potwierdzony pit złożony kilka dni/tygodni temu,
    to mogą robić problemy w stylu "za wcześnie", "jeszcze nie wprowadzony
    do systemu" itp.
    No i proponuję udać się do US na początku maja - nie będzie już kolejek
    składających pity roczne.

    Bank będzie też pewnie wymagał zaświadczenia o niezaleganiu z
    podatkiem. Lepiej się dowiedz wcześniej, żeby nie latać co chwila.

    > IMVHO jeśli o tegoroczny chodzi, można rozważyć czy nie złożyć
    > go... drugi raz. Skończy się wezwaniem do US celem wyjaśnienia :)

    Można próbować i tak. W moim US nie chcą na przykład podbijać pieczątką
    urzędu z datą wszystkich stron - tylko pierwszą.

    > Musiałem dopisać "informację" (że złożyłem drugi raz właśnie
    > z powodu przypuszczenia iż złożyłem niepodpisany).

    Ewentualnie że czegoś tam nie uwzględniłeś.

    Tak sobie właśnie pomyślałem, że jak ktoś się uprze, to może zrobić
    tak: złożyć pita rocznego do US, w którym dochód będzie zawyżony (do
    zdolności kredytowej), uzyskać poświadczenie złożenia pita, teraz
    złożyć korektę z prawdziwymi, niskimi dochodami, odczekać aż wprowadzą
    w system i wziąć zaświadczenie o niezaleganiu z podatkiem :)
    Trzeba by się tylko w miesiącu zmieścić, bo tyle zazwyczaj te papierki
    są ważne dla banków.
    Chyba wykonalne, prawda?

    --
    Pozdrawiam,