    From: andrzej <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: PIT czy składać?
    Date: Mon, 28 Apr 2008 09:16:37 -0700 (PDT)

    > Mam pytanie (ze względu na termin dość pilne). Pewna osoba, która wcześniej
    > rozliczała się z podatku PIT w ubiegłym roku nie uzyskała żadnych dochodów
    > (jest na czyimś utrzymaniu czy coś w tym rodzaju). I teraz nie wie, czy musi
    > składać PIT "zerowy", czyli z wpisanymi 0 w odpowiednich rubrykach o
    > dochodach, czy też jest zwolniona ze składania formularzy PIT za dany rok.

    zeznanie PIT jest z uzyskanych przychodów; skoro nie ma żadnych
    przychodów to nie musi być składane.

    problem jednak może się pojawić gdyby dana osoba będzie potrzebwała
    zaświadczenia z US o uzyskanych dochodach; w przypadku nie złożenia
    zeznania co najwyżej dostanie zaświadczenie że... nie złożyła w danym
    urządzie zeznania... a to nie do wszystkich celów się nada

    a tak poza tym... nie wiem czy wogólem składanie zeznania "zerowego"
    ma sens... ustawa (updof art. 3) sama precyzuje że obowiązek podatkowy
    powstaje od całości przychodów (dochodów)... a co jak nie ma
    przychodów? powstaje obowiązek??