    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: PIT-5 vs KPiR raz jeszcze
    Date: Tue, 13 Dec 2005 20:53:41 +0100

    On Tue, 13 Dec 2005, ania wrote:

    > wiec mam to w du... i chyba im dalej bede darowala te pare zlotych, bo dla
    > mnie czyli inzyniera 2+2 to 4 i juz, wiec jesli ja place ze swojej kasy
    > fundusz to ja mam prawo odliczyc a nie troche ja i troche inni:-)

    Mmmmm.... tu to jest zgryz :)
    Hej, grupowicze: w S.C. ZUS FP wypada płacić ze środków "wspólnych"
    czy "indywidualnych" ?

    > i komplikowanie sobie zycia z tego powodu nie uwazam za sluszne bo i tak nic
    > z tego nie zrozumialam:-)

    E tam, nie wierzę - ustawodawca zażądał prostej proporcji.
    Jak ze źródła A ma się dochodu 1000 a ze źródła B dochodu 2000
    oraz ponosi "nieprzypisany" koszt 300 zł to trzeba odliczyć:
    - ze źródła A: 300*1000/(1000+2000) = 100 zł
    - ze źródła B: 300*2000/(1000+2000) = 200 zł

    Ale dobrze że marudzisz ;)
    Bo dopiero teraz zajrzyłem że mowa o *źródle*.
    A "źródła" zdefiniowane są ustawowo i DG OF (we wszelkiej postaci, czyli
    zarówno 1-osobowa jak i wszystkie S.C. w które podatnik jest zamieszany)
    stanowią JEDNO źródło !

    No to wynikałoby że wystarczy przypisać do źródła.
    W dowolnej częsci "źródła"... czyli na przykład w dowolnej KPiR
    bez dzielenia jak wyżej.
    Hm.....
    Mogę prosić o komentarze ??
    Tudzież o rozwikładnie problemu w S.C. - bo w końcu FP wspólnika
    jest *jego* kosztem a nie kosztem wspólników, jak słusznie Ania pisze !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)