  • Data: 2011-04-18 11:46:09
    Temat: Re: PIT 36 najem przychody
    Od: "SDD" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "janek" <x...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:iogilm$grv$1@mx1.internetia.pl...

    > Wg mnie zaliczka była należna bo limit z ulgi już
    > wykorzystałęm u pracodawcy wiec w poz 73 gdzie wpisuje się podatek (
    > zaliczki ) należne a nie zapłacony chyba powinienem wykazać te 180 zł .

    Wg Ciebie tak, ale wg ustawy o podatku dochodowym od osob fizycznych - nie.

    Ustawa nie uzaleznia tego, czy zaliczka jest nalezna czy nie od
    wykorzystanis ulgi.
    "Wzor" na obliczenia zaliczki z najmu (takze z DG rozliczanej wg skali) jest
    jeden, niezmienny.

    Malo tego - o ile pamietam- chyba Gotfryd kiedys wykazywal, z etak naprawde
    to nie ma obowiazku odwolanai PIT-2 w ciagu roku podatkowego - dopiero od
    poczatku nastepnego roku podatkowego powinno si eto zrobic.

    Zwroc uwage, ze gdybys pracowal u kilku pracodawcow i u jednego wskoczyl w
    wyzszy prog, to drugi nadal naliczalby podatek wg nizszego progu, gdyz kazdy
    z nich w karcie wynagrodzen "widzi" tylko wyplacone przez siebei
    wynagrodzenie.

    Podobnie z umowami zlecenie czy o dzielo - nawet jesli przekroczylej juz
    pierwszy prog - to i tak zaliczka placona jest wg stawki 18%.

    Po to wlasnie jest rozliczenie roczne, aby wyrownac roznice miedzy
    nalezanymi (i zaplaconymi) zaliczkami a faktycznie naleznym podatkiem. Moga
    one powstac w wyniku wielu roznych przyczyn - Twoj przypadek jest jedna z
    nich.

    Pozdrawiam
    SDD