  • Data: 2013-04-23 22:43:36
    Temat: Re: PIT-36 Nalezna zaliczka a spis natury
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 23 Apr 2013, createmodeon wrote:

    > Ale po wykonaniu spisu natury na koniec roku koszt sie zwiekszyl, a dochod
    zmniejszyl w 2012.

    > I co mam teraz zrobic?

    Przejrzeć archiwa.

    > Czy w takim ukladzie Nalezna Zaliczka powinna sie zmniejszyc?

    Wedle mojej nalepszej wiedzy, ale "z głowy czyli z niczego":
    - regulacja w ustawie jest taka sobie, znaczy interpretowalna
    - istnieją interpretacje, iż prowadzący DG powinien stosować taką
    samą "technologię" jak przez pozostałe okresy, czyli jeśli NIE robił
    remanentów miesięcznych lub kwartalnych, to zaliczki NIE
    uwzględniają rownież remanentu rocznego, ale jeśli robił
    remanenty okresowe, remanent na koniec roku powinien potraktować
    tak samo (jak każdy okresowy).

    > W ogole po co ta Nalezna Zaliczka tu siedzi? Wystarczyloby wykazac Dochod, Kwote
    Wplacona i juz wszystko wiadomo.

    Nie.
    Bo po rozliczeniu ostatniego kwartału można uzyskać dokumenty, które
    dają prawo do zwiększenia kosztów za dany rok.
    Rozliczenie ROKU wcale nie musi się więc pokrywać z rozliczeniem
    czterech kwartałów, które było możliwe w terminie nakazanym ustawą.
    Przypomnę, że koszty co do zasady NIE SĄ "przenaszalne" między latami!

    > Prosze o porade

    A to tekstu wyżej nie czytaj, bo to nie jest porada :D

    pzdr, Gotfryd