  • Data: 2005-03-16 08:17:10
    Temat: Re: PIT 11/8B
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 24 Feb 2005, jacek wrote:

    >+ witam
    >+ moje pytania odnasza sie do wypelnienia formularza PIT 11/8B
    >+
    >+ 1. zalozmy, ze ktos mial umowe o dzielo podpisana 5 marca,
    >+ wykonywana od 17 marca, przedstawil rachunek 12 kwietnia
    ^^^^^^^^^^

    >+ jak wypalnic pole okres za jaki jest deklaracja?
    >+
    >+ od 1.01 do 31.12
    >+ od 5.03 do 12.04
    >+ od 17.03 do 12.04
    >+ od 01.03 do 30.04
    >+
    >+ czy moze jeszcze inaczej?

    Odpowiedź IMO jest ortogonalna: to nie była umowa o dzieło.

    To co najwyżej były cztery umowy o dzieło - rozumie się iż mogły
    to być cztery *etapy* umowy.
    Umowa o dzieło charakteryzuje się *terminem wykonania* !!
    Jeśli umowa jest opisana czasem trwania - to *raczej* będzie
    to umowa *zlecenia* !!
    IM*H*O pierwszy zapis nie jest nieprawidłowy - deklaracje iż
    w ciągu roku uzyskało się takie dochody nie jest nieprawdziwa
    (co z tego że przez część roku było 0 ? :))

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)