  • Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    From: Wojciech Bancer <p...@p...pl>
    Subject: Re: PESEL zamiast NIP
    Date: 15 Aug 2010 14:29:42 +0200

    On 2010-08-15, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    [...]

    > znam firme, ktora pracuje na programie napisanym w 96 roku.
    > Chcesz powiedziec, ze wtedy te zmiany były juz przewidywalne?

    Chcę powiedzieć, że parametry typu stawka podatku ZAWSZE powinny
    być konfigurowalne, albo ich zmiana powinna być formalnością. Co innego
    dołożenie nowego podatku o nieznanych parametrach liczenia (np. podatek
    o jakim dyskutują w kontekście bankowców), a co innego zmiana stawki
    procentowej.

    > A moze masz jakas rade dla tej firmy, co obecnie zrobic? Zmienic
    > oprogramowanie? Wyłozysz banke?

    Musiałbym policzyć. Jak wyjdzie, że program za bańkę będzie potem
    bezkosztowy, a ten program co mam co chwilę wymaga "napraw" za kilkadziesiąt
    tysięcy, to możliwe że bym soft zmienił.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl