  • Data: 2006-04-27 18:23:06
    Temat: Re: PCC-1 a sprzedaż programów komputerowych
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 27 Apr 2006, barysza wrote:

    > 1. Pytałem w US mogę sprzedać program komputerowy (licencję, autorskie prawa
    > majątkowe) na PCC-1. Zawsze mogę udowodnić, że klient widział mój program
    > już gdzieś i chce go kupić.

    :)
    Tyle że piszesz jawnie o "umowie o dzieło".
    I trzeba pamiętać że w rzadkich przypadkach US może mieć dowód przeciwny,
    nazywa się toto "nieanonimowy donos" albo "zeznanie świadka", zależnie
    od tego kto był przyczyną pojawienia się dowodu ;)
    Dlatego protestowałem - bo *PRAWNIE* umowa o dzieło i sprzedaż
    "gotowca" to co innego i już...

    > Od czegoś takiego płaci się 2% podatku.
    > Problemem jest kilkakrotna sprzedaż tego programu.

    Kolejny klient widział ?? ;)

    > 2. Klasyczna umowa o dzieło nie jest UZUSOWIONA a więc można i tą drogą.

    Nikt nie mówi że nie :)
    Jesteś na bieżąco jak w takim przypadku z VATem? (sprzedaż praw
    majątkowych AFAIK nie łapie się na wyłączenie...)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)