  • Data: 2011-06-01 07:59:32
    Temat: Re: Ozusowanie Umowy Zlecenia
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 31 May 2011, ąćęłń wrote:

    > Mógłbyś to jakoś rozwinąć?

    A mógłbyś pisać jak człowiek, pod cytatem? :>

    > Ważne dla mnie jako strony takiej umowy.

    Cóź dodawać - "umowa zlecenia" to w istotnej większości przypadków
    o których rozmawiamy wcale nie umowa zlecenia w rozumieniu przepisów,
    lecz "inna umowa o świadczenie usług na warunkach zlecenia", jak
    chce Kodeks Cywilny.
    Czyli umowa *traktowana jak* zlecenie.
    Ale ów zapis w KC przekłada się na traktowanie wszystkich umów,
    które:
    - nie są opisane w przepisach, czyli są "nienazwane"
    - dotyczą usług
    ...na podleganie pod "warunki zlecenia".
    Bez zastrzeżenia "w rozumieniu niniejszej ustawy", czyli przepis
    jest ogólny (obowiązuje, o ile nia ma innych wyjątków).

    No i jest okazja do sporu - czy z tytułu "umowy ramowej" mamy
    podpadać pod obowiązki wynikłe ze zlecenia.
    Rzecz jasna, znajdzie się trochę pól obrony - poczynając od tego,
    że podatki i składki płacimy od wynagrodzenia, nie od umowy, więc
    wersja "no dobrze, ale z umowy ramowej zarobiłem zero, zaś cały
    zarobek to wynik umów o dzieło zawartych zgodnia z nią" wygląda
    całkiem rozsądnie.
    Lux.
    Ale co, jeśli np. umowa ramowa zawiera zapis gwarantujący
    osiągnięcie "nie mniej niż xxx zł zarobku w roku"?
    Można już sobie wyobrazić potencjalną ścieżkę sporu ;)

    pzdr, Gotfryd