    From: "Pikorska Wiola" <p...@n...polexpo.com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Ośwaidczenie o KPiR a spółka
    Date: Fri, 18 Jan 2002 09:49:18 +0100

    Maddy napisał(a) w wiadomości: <3...@i...pl>...
    >Jak myslicie, czy w związku z tym, że od wejścia w życie KSH i
    >nowelizacji ustawy o rachunkowości, spółka jawna może prowadzić
    >podatkową księge przychodów i rozchodów (oczywiście jeżeli nie
    >przekracza 800 000eur obrotów) zamiast pełnej księgowości, to czy musi
    >również złożyc do 20 stycznia oświadczenie o prowadzeniu KPiR do US? A
    >jeżeli prowadzić, jak dotychczas, pełna księgowśc, to tez musi o tym
    >fakcie poinformować US?
    >W naszym US paniusia poinformowała mnie z rozbrajająca szczerością, że
    >właściwie sami nie wiedzą, ale lepiej dla bezpieczeństwa złożyć.
> [...]
    Ja dla pewności też bym złożyła ośiwadczenie do US.bo oni sami rzeczywiście
    nic do końca nie wiedzą .U mnie w US chciałam w Grudniu złożyć informacje
    że wybraliśmy pełną księgowość jako formę rozliczenia na 2002r.( osoba
    fizyczna prowadząca działalność)
    zgodnie z wiekością obrotów nie musimy prowadzić pełnej księgowości ale
    chcemy dalej kontynuować.Zgodnie z ustawą o rachunkowości powinnam to zrobić
    do końca roku poprzedającego rok podatkowy to pani urzędniczka postawiła na
    mnie oczy o co mi chodzi i stwierdziła że mam czas do 20 Stycznia .Więc
    wychodzi na to że albo trzeba wiedzeć na pewno albo zrobić więcej niż
    potrzeba
    Jolka