  • Data: 2003-09-26 13:13:02
    Temat: Re: Olej odpadowy i akcyza
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Ja tylko jeden szczegół...:

    On Fri, 26 Sep 2003, Wojtek K wrote:
    [...]
    >+ Zgodnie z postanowieniami ustawy o podatku od towarów i usług
    >+ oraz o podatku akcyzowym oleje odpadowe jako towar podlegający podatkowi
    >+ akcyzowemu mogą podlegać zwolnieniu z tego podatku, jeżeli zakwalifikowane
    >+ zostaną jako "towar używany".
    >+ Zgodnie z definicją zawartą w ustawie (art. 7
    >+ pkt 7 ppkt b ustawy)

    ...u mnie jest art.4..7.b :)
    Natomiast w art.7.1.5 jest zwolnienie, owszem, ale
    z dość istotnym zastrzeżeniem jak niżej.

    Możesz sprawdzić i zapodać który dokładnie art/ust/pkt/ppkt
    masz na myśli ?

    >+ towarem używanym jest w tym przypadku towar, którego
    >+ okres używania przez podatnika dokonującego jego sprzedaży wyniósł co
    >+ najmniej pół roku.

    "pod warunkiem że w stosunku do tych towarów nie przysługiwało
    sprzedającemu prawo do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony"
    To właśnie z art.7.1.5.
    I jeszcze w 7.2e wyłączenie dla ŚT (z wyłączeniem od tego
    wyłączenia jeśli używane ponad 5 lat, jak to w ustawie o VAT :>)

    Krótko mówiąc: masz zamiar skupowac od nieVATowców ?
    Czy VAT nie wpływa na akcyzę, i zwolnienie dotyczy
    OSOBNO akcyzy i osobno VATu ?
    Wg mnie powinno wtedy w art. 7 być "od PTU oraz *odpowiednio*
    pod.akcyzowego" - a jest tylko "oraz".
    Hm...

    A reszta... to IMHO szkoda gadać :(

    --