    Date: Thu, 26 Jan 2012 10:50:29 +0100
    From: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Odśnieżanie oa podatki

    On 2012-01-26 10:23, BartekK wrote:
    > [...]
    > Wg mnie - tam gdzie się tylko da, to lepiej zrobić coś samemu, niż
    > zapłacić podatek/opłatę, której większą część zje koszt jej pobierania,
    > urzędnicy, i podatki/zus od wykonania.

    Bardziej mi chodziło o powiązanie jednostkowej ceny usługi z wolumenem
    usługi. Jakiś czas temu sprawdzałem koszt odśnieżania w jednej z firm w
    DC, co to sprzątała teren pobliskiego przystanku.

    Koszty za m2 były mniej więcej w proporcjach 3 / 1 odpowiednio dla
    sytuacji jeśli do odśnieżenia było kilkanaście metrów chodnika / jeśli
    do odśnieżenia było kilkaset metrów chodnika (1/5-1/4 ulicy).

    Zgaduję, że w przypadku zamówienia usługi globalnie, w całej gminie,
    może być jeszcze taniej w przeliczeniu na m2.

    > Gorzej jest w miejscach gdzie już ktoś i tak "bierze za to pieniądze" a
    > roboty nie wykonuje, i trzeba niejako "drugi raz" samemu robić. Tu
    > trzeba walczyć. Przykład z własnego podwórka (chodnika) - chodnik
    > szeroki, dopuszczone na nim parkowanie, strefa płatnego parkowania i
    > jest zarządca strefy, miasto czerpie zyski z parkowania, własną uchwałą
    > stwierdza "tam gdzie jest strefa parkowania płatnego, za sprzątanie
    > odpowiada zarządca strefy", tyle że nikt nie sprząta a SM usiłuje
    > wymusić sprzątanie na właścicielach posesji przylegającej (którzy nawet
> [...]

    To jest przecież kwestia asertywności i szacunku dla własnych pieniędzy
    wydawanych pod postacią podatków. Jak strażnicy miejscy błądzą i/lub
    zajmują się głupotami, zamiast egzekwować wykonanie umowy, to należy
    przecież złożyć skargę do komendanta. A jak nie pomoże to do jego
    zwierzchnika.

    Piotrek