  • Data: 2003-02-07 11:29:40
    Temat: Re: Odp: potrzebuję porady
    Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik klarakowalska napisał:
    > Cena zakupu rózna, i mniej ni z 3500 i więcej niż 3500.
    > Ale mogę ew. postarać się od sprzedawcy aby zmienił fakture i napisał jako ,
    > no właśnie - co? - jako zestaw?
    Hmm.. może przepisałby tak zeby kazdy mebel kosztował mniej niz 3500.
    Na pewno zrobienie zestawu sprawy nie ułatwi.
    Ale jeżeli nie, to te poniżej 3500 dajesz w koszty lub amortyzujesz
    jednorazowo, te powyżej amortyzujesz. Każdy oddzielnie, bo potem łatwiej
    np. sprzedac czy zlikwidować.

    > Jaka jest stawka dla mebli, bo nie mogę odszukać w tabeli? Znalazłam tylko
    > grupę 08 - podgrupa 8 - narzedzia, przyrzady, ruchomosci i wyposazenie.
    > Ale tam jest 20 %, czy nie za mało?
    Nie za mało. Tyle wlasnie jest dla mebli. To oznacza że wg. ustawodawcy
    meble dadzą sie uzywać co najmniej 5 lat.
    Hmm... mam 7-letnie biurko które nadal funkcjonuje a przeszło 2
    przeprowadzki, więc chyba cos w tym jest.
    Co nie znaczy że nie chciałabym żeby to było stawka co najmniej 50% ;-)
    Oczywiście metoda degresywan skraca czas amortyzacji.

    > lokal(sklep)?

    > Lokal mój własny, kupiony od spółdzielni, w bloku wielopiętrowym na
    > parterze.

    Ale "mój własny" to niczego nie wyjaśnia.
    Czy to jest wlasność z wpisem do ksiag wieczystych czy tylko
    "spółdzielcze wlasnościowe prawo do lokalu"?
    W pierwszy przypadku amortyzujesz lokal, w drugim amortyzujesz prawo -
    ale stawka ta sama 2,5% :-)

    Wiem, czepia się :-))

    Maddy

    --