    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Odp: Odp: internet
    Date: Tue, 11 Mar 2003 22:55:59 +0100

    On Tue, 11 Mar 2003, ofirka wrote:

    >+ > Najpierw ustal czy ten komputer został wpisany czy nie, bo
    >+ > w jednym zdaniu podałeś dwie sprzeczne informacje :>
    [...]
    >+
    >+ wedlug tego co przeczytalam odnosnie robienia inwentaryzacji na liscie

    Której ? .podatki ? To poproszę autora, zmontujemy ekipę... ;>
    Tylko sprawdź dwa razy, bo jeśli poszło o remanent *końcowy*
    to *ty* się narazisz za mieszanie pojęć ! ;)

    >+ powinny sie znalezc nie tylko towary handlowe firmy, ale rowniez te ktore w
    >+ dniu zaprowadzenia spisu znajduja sie w firmie,

    A weź ty rozporządzenie, byle nie ze strony MF :> (zbiór jest
    uszkodzony).
    Par. 27: "przed zaprowadzeniem księgi oraz na koniec każdego
    roku podatkowego....do sporządzenia i wpisania do księgi
    spisu z natury towarów handlowych, materiałów, półwyrobów...".

    *WYŁĄCZNIE* towarów handlowych i produkcyjnych !!

    Do tego par. 28.3 - "towary poza zakładem" i "towary obce"
    (obce nie wchodzą w rozliczenie, ale mają być spisane).

    W spis wchodzą oczywiście twoje *towary* które *nie* są
    "nabyte na DG" ale które *przeznaczyłaś* do DG.

    W spis poczatkowy i bieżący (roczny lub nakazany) *nie*
    wchodzą ŚT i wyposażenie - można sobie zrobić osobny
    *nieobowiązkowy* spis celem weryfikacji ewidencji.

    >+ a wiec musialam tam wpisac
    >+ komputer, mimo ze nie na sprzedaz i nie firmowy:)

    IMHO powyżej machnęłaś dwa błędy: komputera nie należało
    wpisywać, a do tego "musieć" - musimy tylko umrzeć ! :)

    >+ (o magazynie)
    >+ > I bardzo dobrze. AFAIK nie ma potrzeby !! Możesz podać przepis
    >+ > na podstawie którego powinien "być prowadzony" ??
    >+
    >+ a bo sama w koncu nie wiem co jest, czego nie i dlaczego:)

    Na KPiR nie ma nakazu. Można dla własnej wygody, żeby grube
    błędy wykryć nim zrobi to US.

    [...inne pytania...]

    Akurat zdecydownej opinii nie mam. Zacząłem gdybać i wyciąłem :|,
    bo tylko namieszam :[

    >+ No i jeszcze jedno - wydalismy mase pieniedzy na budowe sieci - jest to
    >+ inwestycja, nie wiem tez gdzie to wpisac, jak to amortyzowac itd. W
    >+ koncu.... to sa rurki, zlaczki, kable, uchwyty, skorzynki, pojedynczo
    >+ kosztuja niewiele, ale teraz (zrobilam "magazyn") wyszlo, ze mam w tym
    >+ utopione sporo pieniedzy.

    Y.... A czy ta kupa forsy przekroczyła 3500zł ?
    A słyszałaś o środkach trwałych i amortyzacji ??
    No to mam nadzieję że nie wpisałaś tego w KUP...
    I dlaczego "magazyn", skoro to *nie* był towar handlowy ???

    Ewidencję Środków Trwałych i Wartości Materialnych i Prawnych
    jak rozumiem masz ? (tylko dlaczego pustą... !) - akurat
    jest obowiązkowa. Tak jak Ewidencja Wyposażenia (EW mam
    pustą :)).

    Napisz więcej i nie przejmuj się jeśli ktoś cię obtenteguje
    za to co zrobiłaś - lepiej jak grupowicz niż US...

    >+ Pozdrawiam,

    wzajem ! - Gotfryd