  • Data: 2006-04-17 12:26:53
    Temat: Re: Odliczenie za Internet i wspolne rozliczenie?
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Czytasz cały wątek czy tylko ostatni post?

    *JA* czytam, ale równiez - jezeli zabieram glos - doczytuję (jeżeli nie
    pamiętam) przepisy z tym związane

    > Podobna historia była z odliczeniami remontowymi i budowlanymi i tym,
    > na kogo z małżonków ma być wystawiona faktura.

    wykaż choć jedną wspólną cechę - za wyjątkiem słowa "odliczenie"

    > Chcę się rozliczyć z podatku wspólnie z żoną - prowadzimy wspólne
    > gospodarstwo itd. Oboje korzystamy z internetu. I nie rozumiem powodu,
    > dla którego w przypadku jednego rodzaju ulgi nie ma znaczenia, na
    > którego z małżonków jest wystawiona faktura, a w przypadku innej ulgi
    > ma to znaczenie. I dlaczego wysłanie do TPSA idiotycznej noty
    > korygującej zmienia stan faktyczny i daje prawo do odliczenia ulgi
    > przez oboje małżonków.

    A dlatego, że dzięki kompletnej indolencji (p)osłów wprowadzających ten
    przepis, z odliczenia mogą skorzystać np. studenci wynajmujący w pięciu
    mieszkanie i nie będący swoimi mężami czy żonami :-P

    To, że akurat Ty przegapiłeś (wbrew wielu sygnałom w ubieglym roku)
    możliwość odliczenia w kilka osób nie oznacza, że wszyscy są tacy

    > Uprzedzając: mamy osobne komputery, oczywiscie spięte siecią i wspólny
    > 'serwer'. Korzystamy zarówno z telefonu jak i sieci na równych
    > prawach.

    Przepis nie nakłada obowiazku posiadania ani jednego komputera ;-)

    > Ja rozumiem - świątynia opaCZności (nie poprawiać) kosztuje sporo i
    > budżet musi na to zarobić. Tylko dlaczego w sposób tak idiotyczny?

    Najprościej własną indolencję zrzucić na kogoś innego. Sprawdź może
    najpierw *KIEDY* ten przepis wprowadzono i co z nim wspólnego ma obiekt
    budowlany, na którym sie chcesz wyżywać :-P

    > Ulga za internet miała być rekompensatą za wprowadzenie VATu. Nie
    > dość, że jest to 19 a nie 22%, to jeszcze nie mogę rozliczyć całości.

    Nie każdemu przysługuje pomoc socjalna. Mi na przykład w ogóle i jakoś
    się tym AŻ TAK nie martwię.

    M.