  • Data: 2006-03-22 08:39:18
    Temat: Re: Odliczenie internetu - internet przez kartę SIMLUS
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 21 Mar 2006, Marek Michalkiewicz wrote:

    > Z ciekawości - jak będzie z Internetem bezprzewodowym przez
    > WLAN? Da się przenieść notebooka poza miejsce zamieszkania
    > (niedaleko, ale zawsze)

    Hm... w ustawie jest "z tytułu użytkowania sieci Internet w lokalu
    (budynku) będącym miejscem zamieszkania podatnika", można przyjąć
    iż teza wskazująca na "obręb nieruchomości" się obroni z definicji.

    Niemniej powiem inaczej: warunek dotyczy jak w cytacie, jeśli
    Internet jest doprowadzony do lokalu to korzystanie z p. widzenia
    providera następuje *w tym lokalu*.

    Popatrzmy na to tak: jak pójdziesz do dostawcy pyskując że kiedy
    jesteś przecznicę dalej to ci Internet nie działa to... co on ci
    powie ? ;)
    Inaczej mówiąc: JEMU płacisz, czyli PONISISZ WYDATEK za to że on
    ci dostarcza i-net *do mieszkania*.
    I tego wymaga ustawa.

    Że 'za darmo' korzystasz z własnego punktu dostępu poza mieszkaniem
    to IMO nikogo nie obchodzi. Tego co jest "twoje" i "za darmo" się
    nie odlicza.
    Popatrzmy na to tak: jakie jest "miejsce świadczenia usługi"
    (w rozumieniu przepisów) za którą się PŁACI, którą to opłatę
    chce się odliczyć?
    Przy korzystaniu przez komórkę układ jest odmienny: PŁACISZ za to,
    że i-net będzie dostępny "gdziekolwiek".

    > - to znaczy, że ulgi nie będzie?

    Popatrz na to co piszę i przyczep się ;)

    > Tylko sieć doprowadzona kablem i komputer "stacjonarny"?

    Zauważ że wymóg "komputera" został już obwałkowany dość skutecznie.
    Może być komputer w lodówce samodzielnie zamawiającej towar ;)

    IMO przy dzisiejszej technologii elektronicznej możliwe jest
    zrobienie urządzenia które *nie będzie* komputerem (nie będzie
    programowalne) a będzie mogło spełniać warunek "korzystania
    z Internetu".
    To że prościej (i taniej) zrobić je za pomocą mikrokomputera
    to jedno, że w drugiej kolejności można je zrobić za pomocą
    programowanych przy produkcji (ale już nie na etapie użytkowania,
    więc IMO definicji "komputera" nie spełniają) układów programowanych
    (PLD/PLA/PGA/...) to drugie, a że *dałoby się* coś takiego zaszyć
    na sztywno w krzemie albo jakimś arsenku galu to trzecie...

    > Ale i on na upartego może być przewoźny ;)

    Komputer do tego IMO nic nie ma :)
    Wystarczy że:
    - podatnik korzysta
    - w miejscu zamieszkania
    I IMO p. widzenia że "korzystanie" należy rozpatrywać z p. widzenia
    umowy z dostawcą, a nie z p. widzenia miejsca pobytu podatnika nadaje
    się do skutecznej obrony :)
    CO odliczamy ? *Wydatek*... (tu warunki)
    ZA CO jest wydatek ? - za korzystanie (i lista spełnionych warunków).

    > Zasięg oczywiście dużo mniejszy, ale wykazanie że NIE DA SIĘ
    > przenieść może być trudne...

    Dobra, sformułowania użyłem nienajszczęśliwszego :)
    Przyjmuję reklamację ;)

    > Umowa z ISP musiałaby zabraniać
    > korzystania poza miejscem zamieszkania?

    IMO nie, umowa musi *dotyczyć* dostawy (?) połączenia do m-ca zamieszkania
    a nie gdziekolwiek indziej :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)