    From: "cef" <c...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Odliczenie VAT od zakupów za granic?
    Date: Sat, 9 Apr 2005 20:09:25 +0200

    Paweł R. wrote:
    > Rozliczam się na KPiR oraz Vat. Prowadzę usługi budowlane i jestem
    > zarejestrowany jako Vat UE. W Szwecji wykonywałem usługę budowlan? na
    > rzecz podatnika VAT, a więc taka usługa dla celów VAT jest
    > opodatkowana w Szwecji. Mam natomiast problem z fakturami dotycz?cymi
    > wydatków (kosztów) w Szwecji. Księgowa w Szwecji powiedziała mi, że
    > mogę tam wyst?pić o zwrot VAT z tych faktur.

    Tak, ale wg przepisów obowiązujących w Szwecji.
    Ponieważ zwrot odbywa się na zasadzie wzajemności,
    warto poczytać na jakich warunkach Polska oddaje VAT innym.
    DU 89/2004 poz 851 może nieaktualny już?
    - obejrzyj załączniki: były z tekstami po angielsku,
    więc może mają jakiś uniwersalny charakter, ale i tak trzeba będzie
    odgrzebać szwedzką ustawę :-). W każdym kraju mają inną procedurę.

    Wyczytałem, że
    > rzeczywi?cie mogę ale do wniosku muszę doł?czyć oryginały faktur. Mam
    > więc pytanie co z podatkiem dochodowym, bo s?dzę, że mogę te faktury
    > zaksięgować w koszty, z tym że nie będę miał oryginałów tych faktur.
    > No wła?nie czyli może wystarczy kserokopia tych faktur potwierdzona
    > przeze mnie a może nusi być potwierdzona przez notariusza

    Te oryginały potem oddają przedziurkowane, żebyś dwa razy
    z tych samych faktur nie odebrał. Nie wiem jak rozwiązać problem
    braku oryginałów na czas procedury zwrotu. Może jakaś akcja "duplikat"?
    I pamiętaj, że w każdym kraju mają inne limity i zasady.
    Tzn możesz wyastąpić tylko za jakiś okres, tylko jeśli przekroczysz jakieś
    kwoty itp.

    i po jakim
    > kursie mogę je zaksięgować?

    Normalnie wg ustawy czyli art 22.1 pdof

    A może mogę odliczyć ten VAT u nas w
    > kraju od tych faktur.

    Wg mnie z art 2 pkt 11) ustawy wynika, ze
    nie będzie to podatek
    podlegający odliczeniu.
    (i art o odliczeniach 86 i 87)

    > Może kto? zetkn?ł się już z tym problemem, bo ja czytam i czytam za
    > dużo nie wyczytałem.

    Jak duże kwoty, to może warto zainteresować się jakąś fachową
    kancelarią, która się wtym specjalizuje. Jak małe, to może
    przekalkulować co się opłaci i np rezygnować ze zwrotu.