  • Data: 2004-09-15 17:01:10
    Temat: Re: Obnizenie stawki amortyzacyjnej
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 15 Sep 2004, Jaroslaw Soja wrote:

    >+ Zgodnie z art. 16i, ust. 5 mozna obnizac stawki z zalacznika do tej ustawy.
    >+ Nie ma zadnych dodatkowych warunkow.
    >+ Pytanie : skad wynika warunek, ze obnizenie nie przekroczy 50 %, z ktorym to
    >+ spotkalem sie w opracowaniach ( niestety bez podania zrodla ).

    Nie ze "starych" treści ustaw podatkowych ? (jak rozumiem o amortyzację
    PODATKOWĄ a nie rachunkową chodzi :)) Stawiam 97% na tę wresję :)
    Już nie pamiętam czy w 2003 jeszcze było ograniczenie - ale chyba
    w 2002 raczej tak, stawki można było "regulować" tylko od 0...100%
    (bądź do 200% dla "przyspieszonej").

    >+ Za odpowiedzi : "Po sprawiedliwosci..." dziekuje :> Potrzebuje konkretnych
    >+ danych.

    Wrrr... konkretów powiadasz... no dobrze. Ale będzie z ustawy
    dla "fizycznych", już mam co nieco...
    Na 31.XII.2003 na pewno można było "dowolnie".
    Na 10.26.2002 na pewno było ograniczenie:
    +++++++
    Art. 22i. 1. Odpisów amortyzacyjnych od środków trwałych,
    z zastrzeżeniem art. 22j–22ł, dokonuje się przy zastosowaniu
    stawek [...]
    [...]
    5. Podatnicy mogą obniżać podane w Wykazie stawek amortyzacyjnych
    stawki dla środków trwałych – nie więcej niż o połowę ich wysokości.
    Obniżenia stawki bądź przyjęcia w poprzedniej wysokości dokonuje
    się począwszy od pierwszego miesiąca następnego roku podatkowego.
    ------

    Dla PDoOP było taj jak dla OF.
    Czytasz stare komentarze albo przepisy do rachunkowości, a tu
    widać o podatek idzie ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)