    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: [OT]prywatny sprzet a koszty
    Date: Wed, 8 Aug 2007 10:23:49 +0200

    On Tue, 7 Aug 2007, Anax WRC wrote:

    > hmm ja to widze tak ze by podlegal calkowitej kontroli np oprogramowania.

    Możesz tak ściślej, kto, kiedy i co miałby kontrolować?

    > Czy w tym wypadku wlasnie podpada pod taka kontrole?

    Kiedy ja nie rozumiem JAKĄ!

    > czy moze jakbym go kupil jako firma i wrzucil do ŚT to wtedy by podlegal?

    Co, wartość niematerialną (program) kupisz i uznasz za ŚT? ;)
    Wiem, czepiam się, ale ewidencja to EŚToWNiP - i program to program,
    a komp to komp.

    > to to wiem. Uzywam prywatnego samochodu i prowadze EPP. Vatu z paliwa nie
    > odliczam ale wrzucam w koszty i odliczam na tyl;e na ile mi kilometrazowka
    > pozwala. A naprawy? chyba moge wrzucic w koszty calkowicie i odliczyc VAT?

    No to się zastanów: JAKIM PRAWEM?
    Albo ściślej: w oparciu o jaką podstawę prawną?

    > zastanawia mnie tylko czy kupujac zestaw elektrycznych szyb do samochodu
    > moge to rowniez wrzucic w koszty...

    Hm... ulepszenie? Ciekawe :)

    > nooo czyli sprzedajac np ŚT nie ujety w ewidencji place normalnie podatek od
    > sprzedazy tak?:)

    Tak *było*. Zmienili - weź ustawę i SPRAWDŹ. Polecam :)

    > czyli reasumujac: nie majac komputera i drukarki w ewidencji, moge kupowac
    > papier do drukarki, kardridze do niej,

    ...to jedno, bo to materiały eksploatacyjne...

    > klawiature do komputera

    ...a to drugie.
    Owa klawiatura będzie *wyposażeniem* stanowiącym majątek DG.
    Nic to, że nieewidencjonowanym.
    Nie chciałbym żebyś tak jak w poście uznał, że przepisy traktują tak samo
    atrament i klawiaturę, oba kupione do niezaewidencjonowanego kompa.
    Nie traktują.
    Dajmy na to jakbyś zamykał DG...

    > i np plyty cdr i wrzucac je w koszty i spokojnie odliczac VAT, umieszczajac wpis w
    KPiR
    > w 14 kolumnie?

    ...masz przestarzały wzór ;) to jest kolumna 13!

    pzdr, Gotfryd