    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: [OT] Chce zaczac pracowac, potrzebny NIP, ktory i jak?
    Date: Wed, 04 Feb 2009 18:30:27 -0600

    monowalker wrote:

    > Podepnę się do tematu, bo mam podobny problem.
    >
    > Nie mam numeru NIP, chciałbym na swojej stronie internetowej umieścić
    > reklamy. Większość firm reklamowych wymaga od osób fizycznych
    > wystawiania rachunków, do których NIP jest niezbędny. W tej chwili jest
    > jestem w stanie przewidzieć na jaką kwotę będą opiewały.
    >
    > Jak to rozwiązać? Złożyć NIP-3 i czekać na wezwanie do wyjaśnienia?
    > Dołączyć do formularza wyjaśnienie? - niestety sam druk tego nie
    > uwzględnia. Tłumaczyć się w czasie przeszłym czy przyszłym? Tj.
    > "wynająłem powierzchnię reklamową i muszę wystawić rachunek" czy
> [...]
    Dołączyć wyjaśnienie, bo po co go dołączać potem do wezwania w celu
    wyjaśnienia.
    Tylko, żeby z niego wynikało, że to nie jest przypadek, który wymaga
    udziału pracodawcy.
    Najlepiej tłumaczyć się w czasie przeszłym
    , z tym, że z głową. Np tlumaczenie, że przez rok rpowadziłem DG i
    teraz potrzeba NIP raczej jest sprowadzeniem sobie kłopotów na głowę.
    Natomiast napisanie, ze zarobilem na wakacjach za granica jest calkiem
    sensowne