  • Data: 2008-12-07 13:16:42
    Temat: Re: Nowelizacja VAT w pigułce
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2008-12-07, ireen <i...@g...pl> wrote:

    [...]

    > Witam,
    > http://www.infor.pl/skany/spis.php?rodzaj=dzu&rok=20
    08&num=212&poz=1337&str=0002
    > czy na podstawie 2. 1) mam wystawiać teraz faktury oznaczone FAKTURA VAT-MP?
    > Moja wartość sprzedaży w poprzednim roku nie przekroczyła 800 000 euro.
    > Nigdzie jednak nie zgłaszałem statusu 'małego podatnika' i nie wiem czy
    > trzeba to formalnie zrobić, aby się nim stać. Czy więc w takiej sytuacji
    > muszę wystawiać faktury oznaczone MP? Wcześniej wystawiałem cały czas z
    > oznaczeniem FAKTURA VAT.

    Ale przy VAT-MP jest mowa o: "małych podatnikach, o których mowa w art.
    21 ust. 1 ustawy", a nie o "małych podatnikach w ogólności".
    Zajrzałeś do ustawy?

    IMHO status "małego podatnika" "się ma" jeśli się spełnia kryterium o
    którym wspomniałeś wyżej. Natomiast to czy ów "mały podatnik" zechce
    skorzystać z praw owego małego podatnika (czyli np. rozliczanie
    kwartalne), to już musi powiadomić kogo trzeba, w stosownym terminie,
    na stosownym formularzu. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl