    From: "Piotr A. Dybczyński" <d...@a...edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Nowa dzialalnosc i VAT
    Date: Fri, 31 Oct 2003 10:56:10 +0100
    <P...@k...portezjan.zabrze.pl>

    W liście nadanym Fri, 31 Oct 2003 09:31:44 +0100 Gotfryd Smolik news
    <s...@s...com.pl> pisze:

    > Powiem krótko: następnego pytającego należy odesłać o wystąpienie
    > o interpretację do MF.

    No to zajrzałem na strone MF, FAQ, podatki w pytaniach i odpowiedziach,
    Podatek od towarów i usług:

    http://www.mofnet.gov.pl/dokument.php?dzial=114&id=1
    1362

    I czytam:

    Pytanie:

    8. Jaki jest limit obrotu do korzystania ze zwolnienia od podatku VAT w 2003
    r.?

    Odpowiedź:

    Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 30 października 2002 r. w
    sprawie określenia kwoty uprawniającej do zwolnienia od podatku od towarów i
    usług (Dz. U. Nr 190, poz. 1588) wartość sprzedaży towarów i usług, która na
    podstawie art. 14 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług oraz o podatku
    akcyzowym uprawnia do zwolnienia od tego podatku, w 2003 r. określona została
    w kwocie 40.900 zł. Jest to limit roczny (art. 14 ust. 1 i 3 ustawy VAT). W
    przypadku podatnika rozpoczynającego wykonywanie czynności sprzedaży bądź
    świadczenia usług w ciągu roku - zwolniony jest on od podatku, jeżeli
    przewidywana przez niego wartość sprzedaży nie przekroczy wyżej wymienionej
    kwoty w proporcji do okresu prowadzonej sprzedaży.

    Wyliczając właściwy limit podatnik powinien podzielić kwotę 40.900 zł przez
    365 (liczba dni w roku podatkowym). Tak ustaloną kwotę obrotu za jeden dzień
    należy pomnożyć przez liczbę dni, w których podatnik będzie dokonywał
    sprzedaży. Tylko do wysokości tak wyliczonego limitu podatnikowi
    rozpoczynającemu działalność gospodarczą w danym roku przysługuje zwolnienie
    od podatku VAT.

    Koniec cytatu.... i zgroza!

    Gotfryd ma chyba rację, co gorsza może nawet trzeba liczyć pojedyńcze dni
    sprzedaży (ten wariant ze sprzedażą pudełka zapałek codziennie!!!!)
    No bo co to jest "okres prowadzonej sprzedaży?

    Koszmar. Ja się poddaję (w tym zakresie, bo jestem zwolniony od lat i mnie to
    osobiście na szczęście nie dotyczy :-))).

    Pozdrawiam,
    PAD
    --