  • Data: 2004-05-20 10:51:06
    Temat: Re: Nowa PKD i REGON
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 20 May 2004, a wrote:

> [...]
    >+ > kartę graficzną, papier toaletowy bądź "okien plastikowych sztuk pięć"
    >+ > to należy się stawka 3% (handel) i tyle, zaś jeśli mając we wpisie
    >+ > PKD właściwe dla "przetworów mięsnych gotowanych" (czy jak tam będzie :))
    >+ > skasujesz gościa za "konsultacje w zakresie srwerwów wydruku" to załapiesz
    >+ > się pod 17% (od TEJ usługi) i już.
    >+ > NIE MA "jednej stawki ryczałtu dla danej DG", od każdej transakcji
    >+ > *osobno* wyznaczasz właściwą stawkę - od handlu ileś, od przychodu
    >+ > z odsetek bankowych ileś, od doradztwa informatycznego ileś...
    [...]
    >+ Z tego co mi wiadomo jak jestes na ryczałcie to możesz robić tylko to co
    >+ masz w ryczałcie wynikającym z działalności,

    No to się różnimy wiedzą.

    >+ a jak np zaczniesz coś z innej beczki (spoza swojego ryczałtu) to
    >+ ryczałt tracisz i musisz wejść w KPiR.

    Wg mojej wiedzy ryczałt tracisz jeśli zrobisz coś co NIE PODLEGA POD
    RYCZAŁT - i rzeczywiście wtedy "wylecisz na KPiR". O ile wiem tak jak
    piszesz jest tylko na jednym z ryczałtów - na karcie podatkowej.
    Na ryczałcie ewidencjonowanym płacisz tyle ile wynika z kwalifikacji
    transakcji... AFAIK & IMO :)
    Powiedz mi, ile (jaki procent) podatku zapłaci od odsetek bankowych
    ktoś kto prowadzi handel "na 3%" a ile ktoś kto świadczy usługi
    "na 8,5%" - i dlaczego twoim zdaniem podatek miałby być inny ??
    I jakby się dało to poproszę podstawę prawną... oczywiście ja nie
    jestem w stanie podać, bo prawo do robienia czegoś co nie jest zabronione
    wynika z domyślnej zasady prawnej a nie z przepisu :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)