    From: Paulinka <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Nota odsetkowa - księgowanie
    Date: Thu, 15 Dec 2011 01:17:27 +0100

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Nie, nota jest wezwaniem do płacenia, w zależności od twardości
    > lubowania się w papierach może stanowić wręcz warunek dyskusji
    > o należnych odsetkach: "no jak Panu mam wypłacić bez dokumentu
    > stanowiącego postawę" ;) (mimo że to oczywiście nie jest słuszne,
    > podstawą jest umowa lub przepis ustawowy).

    Nota odsetkowa jest zwykłym dokumentem stanowiącym polecenie
    księgowania. Wystawia się ją post factum, czyli po nieterminowej
    zapłacie. To że wielu firmach funkcjonuje wystawianie not przed zapłatą
    z symulacją odsetek, jest błędem. Od tego jest pismo o nazwie wezwanie
    do zapłaty.

    > Natomiast dłużnik ma prawo żądać pokwitowania że zapłacił, 642KC
    > (sprawdź!). Czyli przypadek z wystawieniem DWU dokumentów wcale
    > nie jest taki "nierozsądny i niemożliwy".

    J.w.

    > A umiesz znaleźć "czynność opodatkowaną" w płaceniu odsetek karnych?
    > Czy to Twoim zdaniem towar czy usługa? ;)

    A to chyba nie do mnie pytanie.

    --

    Paulinka