  • Date: Fri, 16 Oct 2009 13:08:49 +0200
    From: spp <s...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: No i "wykrakałeś", Gotfryd ;-)

    Krzysztof pisze:

    > A jak te przepisy odnośnie użytkowania samochodów służbowych do celów
    > prywatnych brzmią obecnie?

    Pracownik powinien płacić podatek od zadeklarowanego okresu
    używania*cena wynajmu na rynku (OIDP).

    > Jakim cudem problem pracodawcy, skoro przychód jest mój? :)

    Ale płatnikiem podatku jest Twój pracodawca i on odpowiada za jego
    właściwe naliczenie. Dodatkowo, jazdy które Ciebie obciążają nie
    stanowią KUP - i to też pracodawca musi wiedzieć. :)

    > Zresztą nawet nie rzecz w tym, jak oddzielić, bo to jest akurat proste
    > do określenia, kiedy samochód był używany służbowo, a kiedy prywatnie.
    > Chodzi mi o wartość, która w tym przypadku stanowi mój przychód i jest
    > podstawą do opodatkowania. Co jest tą wartością? Ilość kilometrów jakie
    > pokonałem podczas jazdy prywatnej pomnożony przez ... no właśnie, przez
    > co? Czas, w którym użytkowałem auto prywatnie pomnożony przez ... jak
    > wyżej? Procent wartości samochodu? Którego, jeśli używam czasem dwóch aut?

    Jak jest dzisiaj - napisałem wyżej.
    0,5 % wartości samochodu. Każdego. Tak będzie od nowego roku. :(

    > Czyli pracodawca sam sobie ustala, co jest wartością stanowiącą przychód
    > i podstawę do opodatkowania pracownika i jego zadaniem jest przekonanie
    > US, że te ustalenia są ok? Kupy się to nijak nie trzyma ;-)

    A to nie wiesz że z każdym kwitem wprowadzonym do ewidencji tak jest? To
    prowadzący działalność musi wykazać iż wydatek jest powiązany z
    prowadzoną działalnością. :) Nihil novi ...

    --
    spp