  • Data: 2004-10-29 09:50:43
    Temat: Re: Niezapłaciłem na czas podatku od PCC
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 29 Oct 2004, PK wrote:

    >+ > No tak. Ale PIT/VAT różnią się od PCC tym że US już "z góry wie"
    >+ > że miały być. A przy PCC to dopiero podanik "donosi"... :)
    >+
    >+ ja sądzę, że dla nich to jeden pies ;)

    Nie bardzo. "W razie czego" jest droga administracyjna: IS->WSA->NSA
    A to że "czynny żal" nie działa dla np. deklaracji VAT widywałem
    jako sztandarowy przykład objaśnienia warunku z KKS:
    +++
    Art. 16.
    § 1. Nie podlega karze za przestępstwo skarbowe lub wykroczenie
    skarbowe, kto po popełnieniu czynu zabronionego zawiadomił o tym
    organ ścigania [...]
    [...]
    § 5. Zawiadomienie jest bezskuteczne, jeżeli zostało złożone:
    1) w czasie, kiedy organ ścigania miał już wyraźnie udokumentowaną
    wiadomość o popełnieniu przestępstwa skarbowego lub wykroczenia
    skarbowego,
    ----

    Dla PCC takiego "wyraźnego udokumentowania" NIE MA ! :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)