    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Nieoprocentowana pożyczka od pracodawcy
    Date: Fri, 23 Oct 2009 23:02:50 +0200

    Krzysztof pisze:
    > "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Czyli kupując coś za np. 4800 zł, płaciłeś przez 4 lata po 100 zł
    > miesięcznie?

    Nie - kupując coś za 500-1000zł przez 10 miesięcy płaciłem 1/10 ceny.

    > Oczywiście, nie chcesz płacić ubezpieczenia, nie podpisuj umowy kredytu ;-)

    Mogłem podpisać umowę bez ubezpieczenia. Zresztą chyba cały czas tak
    można w EuroRTVagd.

    > Nie wiem gdzie brałeś, może faktycznie Ty miałeś wybór, ale u mnie tak
    > to właśnie wyglądało.

    To pewnie zależy od sklepu, a w większej części od sprzedawcy, który
    mając prowizję od ubezpieczenia będzie mocno naciskał na jego wykupienie.

    Byłem świadkiem kupowania laptopa na raty. Laptop kosztował 2500zł, a
    przedłużenie gwarancji z 3 na 4 lata i jej rozszerzenie o dodatkowe
    ryzyka - 500zł. Pan bardzo przekonywał do rozszerzenia gwarancji,
    opowiadał jak to klienci jej nie wykupywali i im się komputer psuł, a
    firma reklamacji nie uznawała, bo rzekomo były jakieś uszkodzenia
    pochodzące z zewnątrz. Gdyby nie ja, to osoba kupująca ten komputer,
    nieświadoma w tych sprawach, zapewne wykupiła by tego typu przedłużenie
    gwarancji, zwłaszcza że "miesięcznie to niewiele więcej wychodzi".

    > Ubezpieczenie wliczone od razu w kredyt i nie było opcji "kredyt bez
    > ubezpieczenia".
    > Właśnie na tym polega ten pic na wodę.

    Toż Ci mówię - są raty 0% i to żaden pic. A że ktoś jest mało
    asertywny i daje się namówić na różne extra opłaty, to już jego sprawa.

    > Są też inne pice - towar z bardzo wysoką marżą, wyższą niż w innych
    > sklepach.

    Czasem tak jest, czasem nie.

    > Ale tutaj opłaca się wziąć kredyt przez sam fakt na to, że gotówką
    > zapłaci się tyle samo ;-)
    >
    > Zresztą logicznie rzecz biorąc - jakim bankom opłaca się udzielać
    > darmowych kredytów?

    Na pewno takich nie udzielają. Płaci za niego sprzedawca, który
    odbije sobie albo poprzez wyższą cenę, albo poprzez niższą cenę zakupu.

    --
    Liwiusz