  • Data: 2009-10-21 20:44:15
    Temat: Re: Nieoprocentowana pożyczka od pracodawcy
    Od: "Krzysztof" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    <r...@v...pl> napisał

    > Znam. Wiele razy pożyczałem pieniądze od kogoś albo komuś i to było na
    > 0%.

    Hint - rynkowe, a nie prywatne :)

    > Nie. Uważam że banki używają słowa "pożyczka" w sposób nieuprawniony.
    > To co robią, to są kredyty.

    Nie zgadzam się, pożyczka może, ale nie musi być bezpłatna. Kredyt zawsze
    jest płatny.

    > No i o to właśnie chodzi.

    No nie bardzo, bo Ty uważasz, że jak coś jest płatne, to musi to być tylko
    kredyt, dzierżawa czy wynajem i nie można tego nazwać pożyczką. A przecież
    jak najbardziej może to być także pożyczka. Tu jest wybór - może być
    odpłatna lub nie.

    > Ostatnio byłem na konferencji 140km od domu i jechaliśmy samochodem
    > kolegi.
    > Czy powinienem w zeznaniu wpisać kwotę jaką bym zapłacił za taksówkę?
    > Przecież odniosłem korzyść bo koleś nawet za benzynę mi nie policzył.
    > To byłby jakiś totalny absurd.

    Ale on Ci przecież ani nie użyczył auta ani go nie wynajął.

    Pozdr
    K.