  • Data: 2009-10-21 19:40:11
    Temat: Re: Nieoprocentowana pożyczka od pracodawcy
    Od: r...@v...pl szukaj wiadomości tego autora

    > Ale porówna ze średniorynkowym oprocentowaniem pożyczek.
    Ale "średniorynkowe" oprocentowanie pożyczek 0% wynosi... 0% :)

    > US po prostu trzyma się ustawy ;-)
    Chyba nie. Bo porównuje nieporównywalne.

    > Są pożyczki i są kredyty.
    > Różnią się przeznaczeniem, a nie tym, że jedne są oprocentowane, a inne
    > nie.
    Jeśli pożyczki są nieoprocentowane to banki nie udzielają takiego czegoś, ja
    przyjemniej nie spotkałem się z taką ofertą :)

    > Tego akurat nie wiem, musiałbym zerknąć do KC.
    Artykuł lub paragraf 700 coś.

    Wg mojego małego rozumku pożyczka w swojej idei zawiera właśnie to że to jest za
    darmo. Inaczej nie jest pożyczką tylko wynajmem, dzierżawą, kredytem itp.

    Jakbyś pożyczył mi samochód (lub tonę węgla, wiertarkę lub cokolwiek) ale
    zażądał za to np. 100zł to wtedy nie jest pożyczka tylko wynajem.
    Bo pożyczka jest za darmo :)