  • Data: 2002-09-25 20:48:56
    Temat: Re: Nie uznanie VAT
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 25 Sep 2002, Maddy wrote:
    [...]
    >+ Tyle że użyty tam skrót myślowy "nie zapłacił = nie wykazał",
    >+ spowodował że niektórzy sie gubią. Zwłaszcza jeżeli maja tylko wyrwany
    >+ z kontekstu wycinek jakiegos wyroku.
    >+
    >+ Z całym szacunkiem dla Zubrzyckiego, znowu nie mamy powołania się na
    >+ normę powszechnie obowiązująca, a na "ideę" podatku VAT i "co poeta
    >+ miał na mysli jak pisał ustawę", co sprawia że cytowany fragment
    >+ nabiera znaczenia nie tyle prawnego co filozoficznego.

    Zeznaję że pamiętam iż SN wypowiadał się w tym duchu: obowiązuje
    litera prawa, a dopiero w drugiej kolejności "zamiar ustawodawcy"
    (jeśli litera sprawia wątpliwości :>)
    [...]
    >+ Graszka, zamiast cytować pana Zubrzyckiego (z całym szacunkiem)
    >+ zacytuj konkretny przepis to podyskutujemy. Pointerpretujemy.

    Z całym szacunkiem, to cytowany był jakowyś przepis NSA.
    Jest możliwe że sędzia *też* czytał pana Zubrzuckiego
    (zamiast uzasadnień wyroków SN :])
    Czego mi brakuje - to informacji czy wyrok był ostateczny
    (tj się uprawomocnił i nie było kasacji).

    Pozdrowienia, Gotfryd