  • Data: 2002-01-23 22:04:15
    Temat: Re: Nazwa skrócona płatnika w ZUS
    Od: s...@s...com.pl (G.S - newsy) szukaj wiadomości tego autora

    "Krzysztof Kowalski" <k...@b...pl> wrote in message
    news:<a2m2po$egf$1@flis.man.torun.pl>...
    > "Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne" <s...@s...com.pl> wrote in message
    tanpol.com.pl...

    > 1.) Sytuacja jest pytaniem - nie faktem

    Przyjąłem. Wydawało mi się że pytania (moje) prezentowały
    moje stanowisko. Własnie sprawdziłem że jestem w nim
    odosobniony :)

    > 2.) Osobiście nie mam Nazwy skróconej we wpise do ewidencji
    > 3.) Co ma ZUS do Urzędu Miasta?

    IMHO "nazwa skrócona" jest *urzędowa* (zgodnie z KH) i można
    się przyczepić do podawania komukolwiek, gdziekolwiek
    i kiedykolwiek innej nazwy jako swojej nazwy skróconej.

    Proste sprawdzenie googlem:
    http://groups.google.com/groups?hl=en&newwindow=1&th
    =b48a46e0474df387&rnum=6
    ...prowadzi do stanowiska:
    +++++
    [From: Katarzyna Miko?ajczyk (K...@c...pl)]
    [...]
    to jest tylko nazwa skrócona na potrzeby ZUS-u!
    Nikt si? nie przyczepi.
    Kasia
    [...]
    -----

    Dla scisłosci - ja uważam że *prawdopodobnie* nikt sie nie przyczepi,
    co nie znaczy że *nie może* się przyczepić :]
    Podobnie jak prezentowane tu (na grupie) stanowisko, że US nie
    czepia się legalnosci programów (i pewnie tak jest), co nie znaczy
    że nie może tego zrobić.
    Jak zostanie się tym jedynym wybranym... ;> a okaże się że
    argumentów brak...[1]

    > Prosiłbym o _odpowiedzi_ na pytania zawarte w pierwszym liście.

    No to dostałes :)
    Masz dwa sprzeczne zdania, wybierz sobie :)
    Nie, nie mam podstaw prawnych. Poza ogólnikami z KH - podawanie
    innej niż "przysługującej" nazwy da się podciągnąc pod "naruszanie
    obyczajów" czy jak to tam zapisali. *Na mój gust* wystarczy żeby
    się czepiać.
    Podstaw prawnych pozwalających podpisywać się (w imieniu firmy)
    "Mouse Mikki" też nie znam, dla porządku ;), no i Kasia również
    ich nie podała.

    > Pozdrawiam
    > K. Kowalski

    Wzajemnie, Gotfryd
    [1] jak ktos znajdzie przypadkiem definicję NIP to niech się pochwali;
    będę (lub nie) z czystym sumieniem wtykał kreski jak popadnie...
    -;> (jak ktos nie pamięta - też chwilowo "podstaw" nikt nie podał,
    oprócz opyszczenia że biurokraci się znaleźli)