eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiNauczyciel i działalność gospodarcza. Prosze o podpowiedzi. › Re: Nauczyciel i działalność gospodarcza. Prosze o podpowiedzi.
  • Data: 2003-01-03 10:12:54
    Temat: Re: Nauczyciel i działalność gospodarcza. Prosze o podpowiedzi.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 3 Jan 2003, it was written:
    [...]
    >+ > ?? VATowcem być przy tej skali nie musisz - ale sprawdź czy twój
    >+ > zakres DG przypadkiem nie przymusza do vAT (nie sądzę). Do odliczania
    >+ > kosztów nie ma to nic.
    >+ A gdzie to na necie mozna sprawdzić? Czy trzeba do US się udać?

    W Ustawie o VAT i ew. rozporządzeniach: zajrzyj do ustawy,
    w szczególności rozdział 2 art.14.1b:
    "Zwolnienia, o którym mowa w ust. 1 pkt 2, nie stosuje się:
    ...[lista]..."
    ...a później doczytaj do końca :>, bo po kilku rozważaniach
    nt. co kto i kiedy ma zaliczyć jako "kwotę dopuszczającą
    nierozliczanie" (ze sławetną 30-ktornością[!] prowizji
    za pośrednictwo) jest jeszcze np. .10:
    "Zwolnień...nie stosuje się do...podatników:
    - 2) świadczących usługi prawnicze oraz usługi w zakresie doradztwa
    i rzeczoznawstwa, a także usługi jubilerskie."

    Krótko mówiąc - trzeba pilnować żeby nie zrobić jakiejś
    konsultacji albo innego "doradztwa" :]

    Logika w takim rozmieszczeniu wyłączenia ze zwolnień
    jest (bo wyłącza niektóre wyłączenia z wyłączeń :>,
    np. limity przychodowe dla zakładów pracy chronionej)
    ale taki potrójny NAND/NOR czyta się fatalnie :|

    >+ Dzieki za porady teraz musze sie dowiedzieć jak sprzedać program szkole do
    >+ prowadzenia basenu. Napisałem go z kumplem i musze jakoś przepuścić przez
    >+ firmę. Z tym ze Pisany w delphi na które licencje ma kumpel a on firmy nie
    >+ ma:(

    Kupić od kumpla w ramach nabywania praw majątkowych (50% KUP !)
    i sprzedać szkole ? Przecież ty go pisać nie mogłeś :> nie
    mając licencji... :)

    pozdrowienia, Gotfryd