  • Data: 2006-12-04 09:25:21
    Temat: Re: Najwazniejsze zmiany od 2007 r
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 3 Dec 2006, t wrote:

    > Mam tylko nadzieje że rozporządzenie do KPiR zapdejtują
    > bo inaczej będzie przykładowo rozdzwięk między powstaniem kosztu przy zakupie
    > towaru

    Ej... :) powoli.

    > a momentem księgowania w KPiR(przy założeniu zakupu wysyłkowego)

    IMO regulacja pozwalajaca zaliczyć w koszty zakupu materiałów handlowych
    jest "od zawsze" mało precyzyjnie uregulowana na poziomie ustawowym.
    Przecież zasadą memoriału jest zaliczenie w koszty wydatków do
    przychodów, a zakupy materiałów handlowych *nie są* "wydatkiem ogólnym"!
    Przychód jest uzyskiwany w wyniku sprzedaży *konkretnego towaru*,
    i zgodnie z memoriałem zakup *tego* towaru w momencie sprzedaży
    powinien iść w KUP. Ale to wymusza ewidencjonowanie magazynu, czyli
    całkiem poważną papierkologię!
    Pasuje?

    To teraz mamy "uproszczenie KPiR": ignorujemy owo powiązanie.
    Zakupy w koszt, sprzedaż w przychody, okresowo rozliczamy
    różnicę magazynową.
    Wszystko gra, tylko gdzie jest upoważnienie do takiego zingorowania
    zasady???
    Bardzo proszę o wskazanie...
    Dochodzi jeszcze jeden drobiazg: nie ma ścisłej regulacji dla
    zaliczek. Nie powiedziano, czy zasady dotyczące roku muszą być
    ściśle przestrzegane w okresie rozliczeniowym.
    Z tego można wysnuć zarówno taki wniosek, że argument Maddy
    że można sobie koszt ująć później jest prawidlowy, jak i taki
    że minister może pozwolić na wcześniejsze ujęcie kosztu mimo
    braku oddzielnej regulacji, bo zezwolenie na takie działanie
    wynika właśnie z braku ograniczeń ustawowych :)

    Mamy tak (na dziś):
    - rozporządzenie tak stanowi
    - wszyscy tak robią :)
    - AFAIK również są wyroki sądowe, że tak ma być :)

    Wniosek: w tym zakresie nic się nie zmieni.

    pzdr, Gotfryd