    From: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: NIp europejski i kupno auta
    Date: Fri, 24 Jul 2009 22:05:37 +0000 (UTC)

    Osobnik posiadający mail u...@p...org napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > koniecznosc skladania vat-ue wraz z vat-7k gdy miales jakies
    > transakcje wewnatrzwspolnotowe.

    nic wiecej poza granicami nie bede robił, poza kupnem tego auta.

    > w przypadku nabycia samochodu - musisz go odprowadzic do US _przed_
    > rejestracja samochodu(w wysokosci 22% od ceny netto! niezaleznie od
    > tego ze w kraju nabycia vat wynosi np 19% ;)). A pozniej tradycyjnie
    > 60% z niego(ale nie wiecej niz 6k) mozesz odliczyc. W przypadku auta
    > ciezarowego 100%.

    czyli per saldo tak samo jakbym kupował w Polsce? Najpierw płace, potem
    odliczam? (dot. auta dostawczego)>

    > Z doswiadczenia - upewnij sie ze sprzedawca samochodu w niemczech
    > wystawi ci fakture netto. U mnie teoretycznie byla sprawa dogadana,
    > ale po przyjezdzie na miejsce sprzedawca zaczal wciskac ze nic nie wie
    > ze ma byc faktura netto.

    Pdobno Niemcom wystarcza dokument poswiadczajacy ze mamy europejski NIP.

    "Jesteś tak dumny ze swej inteligencji jak skazaniec, dumny,
    że jego więzienna cela jest taka obszerna." Anthony de Mello SJ