eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiMateriały handlowe (pytanie początkującego) › Re: Materiały handlowe (pytanie początkującego)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!news.man.poznan.pl!n
    ewsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!pa202.zabrze.sdi.tpnet.p
    l!smolik
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Materiały handlowe (pytanie początkującego)
    Date: Tue, 12 Aug 2003 23:28:30 +0200
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 56
    Message-ID: <P...@k...portezjan.zabrze.pl>
    References: <bhavn8$5nm$1@atlantis.news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: pa202.zabrze.sdi.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8BIT
    X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1060723640 12379 217.97.78.202 (12 Aug 2003 21:27:20
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 12 Aug 2003 21:27:20 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <bhavn8$5nm$1@atlantis.news.tpi.pl>
    X-Warning: UNAuthenticated Sender
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo.podatki:91209
    [ ukryj nagłówki ]

    On Tue, 12 Aug 2003, yba wrote:

    >+ Witam.
    >+ Czy z księgowego pkt. widzenia dobrze postępuje:
    >+ - kupuje materiały np. farby za 100zł (netto)- wpisuję w KPiR w kol. 10
    >+ (towary handlowe)

    ...i "materiały" ("do produkcji"), jak Maddy kiedyś pracowicie
    uświadamiała...

    >+ - odliczam VAT (22 zł)
    >+ - wykonuję usługę np. malowanie (zużyłem w/w farbę) i wystawiam fakturę np.
    >+ na 100 zł + 22 zł (vat). - wpisuję w kol. 7
    >+ - doliczam VAT (22 zł) do zapłacenia.

    Zaraz, ty usiłujesz nic na tym nie zarobić ?? Hm... promocja... ;)

    >+ Zakładamy, że zużyłem do malowania cały zakupiony materiał = wystawiłem
    >+ fakturę za malowanie. Czyli przy inwentaryzacji na koniec roku, tej
    >+ farby już nie mam?

    To ty nam zrób jeszcze wykład, jak się rozliczasz.
    Jak KPiR - to robisz spis z natury.
    A jak PK - to bym bardziej ;) !
    A chodzi mi o to, że na "PK" masz "stan magazynowy", a na KPiR
    *nie masz obowiązku* prowadzić rejestrów magazynowych.
    To oczywiście nie powinno cię doprowadzać do pomysłów jakobyś
    mógł nie wiedzieć co zrobiłeś z toną farby :> (masz wiedzieć
    i tyle - do zalecanych konceptów należy np. opisywanie na odwrocie
    faktury co z danymi pozycjami się stało).

    >+ A co jeśli jej całej nie zużyłem?

    To jest w spisie, znaczy: remanencie. Wyceniasz - i doliczasz
    do przychodu ("towar na magazynie to twój majątek", swobodna
    interpretacja przepisów podatkowych (C) G.S. :)) Oczywiście
    "zeszłoroczny remanent" się odlicza - bo to już było opodatkowane.

    >+ I co się dzieje w
    >+ sensie księgowym jeśli kupię materiału za 1000 zł a wystawię faktury na
    >+ 500 zł, bo np. materiał się zmarnował,

    A to trudno... IMHO można uznać za "uzasadniony koszt" - ale poczekaj
    co inni napiszą :) BTW: jak się zmarnował ? Myszy zeżarły ?? :O
    (nie wierzę !)

    >+ klient nie chciał zapłacić więcej, itp.?

    A to gorzej. Klientowi masz wystawić fakturę "na tyle na ile
    się należy" i zedrzeć ze skórą :> IMHO regularne dopłacanie do
    klientów dobrze przyjęte nie będzie :]
    Natomiast jeśli byłby *uzasadniony* powód przeceny (w przepisach
    AFAIR jest "na przykład wyjścia z mody" :)) to...owszem, owszem....

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR ,VAT)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 13.08.03 07:33 yba

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1