eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiMateriały handlowe (pytanie początkującego) › Materiały handlowe (pytanie początkującego)
  • Data: 2003-08-12 15:03:53
    Temat: Materiały handlowe (pytanie początkującego)
    Od: "yba" <y...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Witam.
    Czy z księgowego pkt. widzenia dobrze postępuje:
    - kupuje materiały np. farby za 100zł (netto)- wpisuję w KPiR w kol. 10
    (towary handlowe)
    - odliczam VAT (22 zł)
    - wykonuję usługę np. malowanie (zużyłem w/w farbę) i wystawiam fakturę np.
    na 100 zł + 22 zł (vat). - wpisuję w kol. 7
    - doliczam VAT (22 zł) do zapłacenia.

    Zakładamy, że zużyłem do malowania cały zakupiony materiał = wystawiłem
    fakturę za malowanie.
    Czyli przy inwentaryzacji na koniec roku, tej farby już nie mam?
    A co jeśli jej całej nie zużyłem?
    I co się dzieje w sensie księgowym jeśli kupię materiału za 1000 zł a
    wystawię faktury na 500 zł, bo np. materiał się zmarnował, klient nie chciał
    zapłacić więcej, itp.?

    pzdr
    yba



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1