    From: "yba" <y...@N...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Materiały handlowe (pytanie początkującego)
    Date: Tue, 12 Aug 2003 17:03:53 +0200

    Witam.
    Czy z księgowego pkt. widzenia dobrze postępuje:
    - kupuje materiały np. farby za 100zł (netto)- wpisuję w KPiR w kol. 10
    (towary handlowe)
    - odliczam VAT (22 zł)
    - wykonuję usługę np. malowanie (zużyłem w/w farbę) i wystawiam fakturę np.
    na 100 zł + 22 zł (vat). - wpisuję w kol. 7
    - doliczam VAT (22 zł) do zapłacenia.

    Zakładamy, że zużyłem do malowania cały zakupiony materiał = wystawiłem
    fakturę za malowanie.
    Czyli przy inwentaryzacji na koniec roku, tej farby już nie mam?
    A co jeśli jej całej nie zużyłem?
    I co się dzieje w sensie księgowym jeśli kupię materiału za 1000 zł a
    wystawię faktury na 500 zł, bo np. materiał się zmarnował, klient nie chciał
    zapłacić więcej, itp.?

    pzdr
    yba