  • Data: 2003-12-07 20:38:09
    Temat: Re: Lokal-dzialalnosc gospodarcza.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 6 Dec 2003, Piwek wrote:
    [...]
    >+ powierzchni 8m2 (jeden pokoj) moge prowadzic dzialalnosc gospodarcza ale
    >+ najemca musi dopilnowac wszystkich formalnosci typu zlgoszenie tego faktu
    >+ gdzie trzeba jak i odprowadzenie odpowiednich podatkow.

    Hm... jakoś tak powątpiewam: IMO podatku który powinien płacić
    wynajmujący *nie da się* zapłacić przez najemcę: albo to jest jego
    "dochód na zasadach ogólnych", albo jego ryczałt.
    Takoż podatek od nieruchomości (lokalu) w którym jest porowadzona
    DG, choć nie wiem jak jest w "dużej" wspólnocie lub spółdzielni:
    być może płaci się "pośrednio" i podatek jest wliczony w podwyższoną
    opłatę od powierzchni wykorzystywanej do DG, może ci ktoś napisze.

    >+ Pytanie brzmi: gdzie musze to zglosic?

    A primo, to my mamy wiedzieć co to za lokal ?
    W "jednowładnym" :) budynku, w małej wspólnocie, dużej wspólnocie,
    spółdzielni (własnościowy/z_prawem_spółdzielczym/lokatorski),
    komunalne,... ? Wróżki szukasz ?

    >+ i ile placic podatku?

    To *on* musi zgłosić. Możesz za niego polatać "po urzędach", IMO :)
    [...]
    >+ Mam jeszcze pytanie dotyczace swiadczenia uslug telekomunikacyjnnych.
    >+ Dostarczam Internet mam w zwiazku z tym pyanie jakiefo typu jest to
    >+ dzialalnosc?

    W GUS ci powiedzą: opisujesz zakres działalności "własnymi słowami"
    do rejestracji, a klasyfikacji rodzaju DG (w odróżnieniu od klasyfikacji
    poszczególnych umów !!) GUS dokonuje bezpłatnie.

    >+ Jaki przedmiot dzialalnosci powinien byc wpisany w KRS?

    A, do KRS ?
    To ja z szacunkiem, ale nie wiem :)
    Powiadasz że EDG to dla ciebie mało ??

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS, "awantura o słuszność prawomocności
    nakazu KRS" do odszukania na googlu :))