  • Data: 2009-02-10 13:50:05
    Temat: Re: Legalna piramida finansowa
    Od: Bad Behaviour <b...@b...co.nz> szukaj wiadomości tego autora

    Wojciech Bancer wrote:
    > Ale to jest z podatków realizowane, a nie z ZUSu.

    I byloby nadal realizowane z podatkow - po likwidacji ZUS.

    > To pomyśl, dlaczego przy umowach o pracę to pracodawca odprowadza
    > składki? M. in. dlatego, że istnieją takie osoby które po otrzymaniu
    > wypłaty potrafią wszystko przepić, albo przetracić nie zastanwiając się
    > nad konsekwencjami. _Teraz_ one ponoszą koszt same za siebie (bo z ich

    A to pracodawca nie moze przepic skladki nie placac jej za pracownika?
    Chyba myla ci sie pojecia.

    > wypłaty to idzie). W postulowanym przez Ciebie rozwiązaniu one to że
    > tak powiem pierdolą, a w przyszłości będą się ustawiać do pomocy
    > społecznej dotowanej w całości za Twoje pieniądzie.

    Przymus i haracze to metoda dzialania organizacji przestepczych. Nie
    zmieni tego nawet argument, ze czesc ludzi nie potrafi oszczedzac.

    > A powszechność samodzielnego oszczędzania emerytalnego to widać
    > pewnie na przykładzie IKE. :-P

    Bo ludzie nie sa glupi. Gdyby widzieli, ze im sie to oplaca to by
    oszczedzali. Wiesz ile ludzie trzymaja kasy na lokatach i w funduszach?

    > Ja nie postuluję, że ZUS to niesamowite dobro tego świata. Po prostu
    > zauważam, że _na razie_ nic nie wymyślono _lepszego_, pasującego do
    > _realiów_, a nie do iddylicznego wyobrażenia "każdy sobie sam może
    > oszczędzać na emeryturę/mieć dzieci/masaj".

    Wymyslono. Dobrowolne prywatne ubezpieczalnie: 1 - sa o wiele lepiej
    zarzadzane i kasa nie jest rozkradana. 2 - podpisujesz umowe i wiesz za
    co placisz.