eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiLaptop z UK - odzyskanie VAT'u, podwójne jego płacenie (?) › Re: Laptop z UK - odzyskanie VAT'u, podwójne jego płacenie (?)
  • Data: 2007-11-13 12:37:10
    Temat: Re: Laptop z UK - odzyskanie VAT'u, podwójne jego płacenie (?)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 13 Nov 2007, p...@N...o2.pl wrote:

    > Witam,
    >
    > Zamierzam kupić laptopa na Ebay UK. Czytam, że wystawiają FVAT 17.5%.
    >
    > Dotychczas sądziłem, że skoro jesteśmy w UE, to wwożąc takiego laptopa
    > do Polski, nikt mnie nie będzie pytał o cło ani o VAT.

    Wiesz, tak napisałeś, że wychodzi że ten ktoś kto wwozi nie
    będzie Ciebie pytał ;)
    Nie będzie :)
    Celnik też nie będzie, bo granicy nie ma.

    > Kolega natomiast twierdzi, że tu zapłacę VAT (22%) po raz drugi,
    > ale mogę się ubiegać w UK o zwrot 17.5% - czy to prawda?

    ...nie pamietam która góralska ;)
    O zwrot w .uk (podobnie jak .pl) można się ubiegać, jak wywieziesz
    to coś POZA UNIĘ. Twój kolega mieszka w Australii, Szwajcarii czy
    jakimś innym kraju, np. Meksyku?

    > Drugie pytanie: Chciałbym kupić laptopa w UK i poprosić ich o FVAT
    > na firmę polską, żeby wrzucić w koszty tutaj... Czy ktoś mógłby mi
    > wytłumaczyć, jakie "perypetie" będzie musiała przejść ta firma :) :) ?

    Tak.
    Przy zakupie na firmę bierze się fakturę BEZ VAT.
    Nie "zwolniony", nie 0% - bez VAT. Akurat do rozliczenia bierze się ją
    tak *jakby* miała 0%, i w wielu miejscach tak piszą, ale to jest
    nieścisłe.
    Ten VAT nalicza się SAMEMU i odlicza SAMEMU.

    > Próbuję zgadywać, na co zwrócić uwagę:

    :)
    A ustawą o VAT chcesz? (oberwać :))
    Tu leży:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-o
    d-towarow-i-uslug-1_2_343.html
    Przyznaję, ze ona JEST niestrawna :(

    > - Czy kupujący musi mieć NIP europejski

    Tak.
    http://groups.google.pl/advanced_search?q=group%3A*.
    podatki&num=100
    ...i wrzuć sobie "euronip" czy co tam chcesz, m.in. "wewnątrzwspólnotową"
    i "wewnątrzwspólnotowe" (nabycie i dostawę :)).

    pzdr, Gotfryd