  • Data: 2005-09-26 09:52:52
    Temat: Re: L4 w DG, brac czy nie brac
    Od: Maciek Bartnik <m...@b...polbox.com> szukaj wiadomości tego autora

    Piotr napisał(a):
    > Jednoosobowa DG, lekarz chce mi dac 2 tygodnie L4, brac czy nie brac?
    > (pierwsza w tym roku choroba)
    > Jakie to ma skutki dla wysokosci oplat w ZUS ?
    > A co z L4 powyżej 30 dni?
    Jeśli płacisz składkę na dobrowolne ubezpieczenie chorobowe
    wystarczająco długo i wystarczająco regularnie to bierz - będziesz miał
    ulgę w składkach na okres zwolnienia i dostaniesz zasiłek z ZUS.
    Tylko pamiętaj, żeby w okresie trwania zwolnienia powstrzymać się od
    prowadzenia działalności, bo jak w tym okresie nawystawiasz tonę faktur,
    to ZUS w prosty sposób udowodni Ci, że nie chorowałeś i będziesz
    wszystko zwracał. Nie ma w tym momencie znaczenia, czy leżysz w szpitalu
    i tylko pracownicy przyjeżdżają, żebyś mógł faktury podpisać - jak
    jesteś chory, to koniec - długopisu nie wolno Ci dotykać ;-)

    Maciek