  • 1. Data: 2005-09-26 05:28:48
    Temat: L4 w DG, brac czy nie brac
    Od: "Piotr" <u...@o...pl>

    Witam.
    Jednoosobowa DG, lekarz chce mi dac 2 tygodnie L4, brac czy nie brac?
    (pierwsza w tym roku choroba)
    Jakie to ma skutki dla wysokosci oplat w ZUS ?
    A co z L4 powyżej 30 dni?

  • 2. Data: 2005-09-26 06:48:37
    Temat: Re: L4 w DG, brac czy nie brac
    Od: "D.Born" <b...@p...pl>

    > Witam.
    > Jednoosobowa DG, lekarz chce mi dac 2 tygodnie L4, brac czy nie brac?
    > (pierwsza w tym roku choroba)
    > Jakie to ma skutki dla wysokosci oplat w ZUS ?

    Jeżeli płacisz pełne ubezpieczenie chodzi konkretnie o ubezpieczenie
    chorobowe i jesteś chory to ci się opłaca.
    W miesiącu w którym występuje chorobowe podstawę składek na ubezpieczenie
    społeczne i fundusz pracy pomniejszasz o okres choroby. I z ZUS dostajesz
    zasiłek.

    > A co z L4 powyżej 30 dni?

    nic możesz chorować dalej.

  • 3. Data: 2005-09-26 09:52:52
    Od: Maciek Bartnik <m...@b...polbox.com>

    Piotr napisał(a):
    > Jednoosobowa DG, lekarz chce mi dac 2 tygodnie L4, brac czy nie brac?
    > (pierwsza w tym roku choroba)
    > Jakie to ma skutki dla wysokosci oplat w ZUS ?
    > A co z L4 powyżej 30 dni?
    Jeśli płacisz składkę na dobrowolne ubezpieczenie chorobowe
    wystarczająco długo i wystarczająco regularnie to bierz - będziesz miał
    ulgę w składkach na okres zwolnienia i dostaniesz zasiłek z ZUS.
    Tylko pamiętaj, żeby w okresie trwania zwolnienia powstrzymać się od
    prowadzenia działalności, bo jak w tym okresie nawystawiasz tonę faktur,
    to ZUS w prosty sposób udowodni Ci, że nie chorowałeś i będziesz
    wszystko zwracał. Nie ma w tym momencie znaczenia, czy leżysz w szpitalu
    i tylko pracownicy przyjeżdżają, żebyś mógł faktury podpisać - jak
    jesteś chory, to koniec - długopisu nie wolno Ci dotykać ;-)

    Maciek

  • 4. Data: 2005-09-27 06:41:57
    Od: cef <c...@i...pl>

    D.Born napisał(a):

> [...]
    > społeczne i fundusz pracy pomniejszasz o okres choroby. I z ZUS dostajesz

    A czy dla prowadzącego DG ten okres choroby - w którym jest się
    zwolnionym od składek
    i otrzymuje się jakiś tam zasiłek chorobowy - jest okresem
    składkowym w sensie stażu pracy/lat potrzebnych do emerytury?