  • Data: 2006-11-29 17:30:38
    Temat: Re: Kupować samochód teraz czy po nowym roku?
    Od: "WojtekPL" <logo[USUN_TO]@op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "PiotrB." <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:op.tjjhdaapu22f71@bu-8b31d8846187...
    > Mam zamiar kupić samochód na firmę (DG,KPiR,VAT).
    > Czy korzystniej będzie zrobić to jeszcze w tym roku czy
    > lepiej poczekać do następnego?

    Polska: Zmiany w prawie podatkowym czyli PIT na 2007 rok
    Data publikacji: 2006-11-21 10:29:52
    Jedną ze zmian wprowadzonych w przepisach o PIT na 2007 r. jest nowa
    definicja samochodu osobowego, która jest taka sama, jak w ustawie o VAT,
    oraz taka sama, jaka będzie obowiązywać na gruncie przepisów o amortyzacji.
    Jako samochody osobowe będą traktowane pojazdy o DMC nie
    przekraczającej 3,5 tony, konstrukcyjnie przeznaczone do przewozu
    maksymalnie 9 osób, łącznie z kierowcą, jednak mają tutaj zastosowanie
    wyłączenia, zgodnie z którymi samochodem osobowym nie jest np. pojazd, który
    ma otwartą część do przewozu ładunków, ani też auto, które ma kabinę
    kierowcy i nadwozie przeznaczone do przewozu ładunków jako konstrukcyjnie
    oddzielne elementy pojazdu.

    Nowa definicja auta osobowego i związane z tym konsekwencje dotyczą
    samochodów, które zostaną zakupione po 1 stycznia 2007 r.

    (za www.samar.pl)

    WojtekPL