eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiKupilem przez internet i nie mam kasy :( › Re: Kupilem przez internet i nie mam kasy :(
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    sfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: "Fantom" <s...@S...poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Kupilem przez internet i nie mam kasy :(
    Date: Sun, 28 Oct 2007 09:12:19 +0100
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 88
    Message-ID: <fg1gb1$7rp$1@atlantis.news.tpi.pl>
    References: <fft9nn$1ct$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <Pine.WNT.4.64.0710270014540.2736@athlon64>
    NNTP-Posting-Host: awn66.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: atlantis.news.tpi.pl 1193559201 8057 83.18.65.66 (28 Oct 2007 08:13:21 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 28 Oct 2007 08:13:21 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1914
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1914
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo.podatki:190559
    [ ukryj nagłówki ]

    > > w sklepie i wykonalem przelew. Zrobilem blad, ze zaufalem tekstom w
    emailu,
    > > ktore mowily ze aby rozpoczelas sie procedura realizacji musze wplacic
    kase.
    > > W regulaminie jest troche inaczej (najpierw mam potwierdzic
    telefonicznie).
    > [...]
    > > 1) Co moge zrobic aby pogonic tych gosci ?
    >
    > IMHO - dopilnować formalności na początek.
    > Jak rozumiem to zrobiłeś, ale dopiero TERAZ.

    Nie. Tak jak napisalem zrobilem to okolo 10 dni po wplacie pieniedzy. Teraz
    minelo juz 20.

    > > 2) Czy faktycznie jest jakies prawo ze maja 7 dni na zwrot kasy ?
    >
    > AFAIK prawa w rozumieniu "przepisu" nie, sprawa IMO jest umowna.
    > Art. 395 nie zawiera regulacji terminu, w szczególności słowa
    > "niezwłocznie", czyli albo istnieje inny przepis (trzeba znaleźć)
    > albo... albo liczy się umowa, czyli zaakceptowany regulamin
    > i nic nie da się zrobić.
    > 7 dni to IMO za mało, żeby powoływać się na art.5 KC.
    >
    > > W
    > > regulaminie maja zapis ze realizacja odbywa sie tego samego dnia a jak
    nie
    > > to informuja klienta (co oczywiscie nie nastapilo) ?
    >
    > To MÓGŁBY być jakiś punkt zaczepienia.
    > Ale:
    > - pewności, czy np. faktycznie nie próbowali zadzwonić (a telegfon był
    > zajęty) nie ma
    > - co umowa stanowi w razie nie wywiązania się z TEGO obowiązku?

    Zawsze mozna kontaktowac si na email. Do tego komorka tak jest zrobiona ze
    kto by nie dzwonil i jaka by nie byla kolejka oczekujacych to dostane o tym
    smsa, a im nabije (czyli bedzie w bilingu) i zglosi sie im sekretarka.

    > > A jak chche zwrotu to maja 7 dni.
    >
    > Czyli tyle zaakceptowałeś... :(

    Ok. Ale minelo juz 20.

    > > 3) Czy moge podac ich np do US ze przetrzymuja moja kase ?
    >
    > A co USowi do tego??
    > Co najwyżej zarząda podatku, a "oni" powiedzą że to "koszt z powodu nie
    > dochowania regulaminu" przez Ciebie i potrącą :]
    >
    > > Albo moge zazdac odsetek karnych ?
    >
    > Za to niepowiadomienie? Być może tak... acz marnie widzę skutek.
    > Za 7 dni na które wyraziłeś zgodę poprzez akceptację regulaminu - nijak
    > nie widzę jaką metodą.

    Ciagle to ze minelo ich 20 (i nie wiem ile jeszcze minie).

    > > 4) Czy w sumie wyjscie kasy z konta i zadnej faktury itp nie podpada
    nawet
    > > pod ksiegowosc ? To kasa z firmy a nie prywatna.
    >
    > Co to znaczy "nie podpada"?
    > Owszem, jak firma jest na księgach to trzeba zaksięgować.
    > W czym problem?
    > Zaliczka na ...., później zwrot zaliczki.
    >
    > > Krotko mowiac jestem wkurzony ze obracaja moja kase i smieja mi sie
    > > (doslownie) w twarz. Nie chodzi mi o sama kase ale o fakt.
    >
    > Rozumiem, ale SKUTKU to niekoniecznie przyniesie.
    > Niewykluczone, że mają ubaw z klientów których ponosi.
    > Zaraz zadam pytanie w sąsiednim poście z wnioskiem o policji... niby
    > z jakiej okazji.
    >
    > > ps. No i moge smialo powiedziez ze ta firma to www.KOMSAD.pl - nikomu
    nie
    > > polecam tam zakupow.
    >
    > A to może być właściwa droga :) - bo podanie prawdziwych faktów i "tylko
    > niepolecanie" chyba nie da się nijak ugryźć prawnie :) (w sensie
    > oskarżenia o "szkody moralne").

    :)

    Fantom

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1