    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Ktory PIT mam wypelniac?
    Date: Sat, 5 Apr 2003 12:15:51 +0200

    On Sat, 5 Apr 2003, arbi wrote:

    >+ Hejka
    >+
    >+ Jesli ktos moglby mi pomoc to bylbym bardzo wdzieczny.

    Ja tam tylko w wybranych kwestiach...

    >+ W 2002 mialem nastepujace rodzaje dochodow:
    >+ - ze stosunku pracy
    >+ - z umow o dzielo i zlecenie
    >+ - z praw autorskich (dzialalnosc artystyczna)
    >+ - inne zrodla.
    >+ Mialem tez dzialalnosc gospodarcza, ale nie przyniosla zadnych
    >+ dochodow, a musialem jeszcze placic ZUS (!@#$%$%^).

    Tylko zdrowotny czy "społeczne" też ?
    Myślisz że mamy wróżkę na grupie ?? ;)

    >+ PYTANIA:
    >+ 1. Ktory PIT mam wypelniac, 36, 37 czy inny?

    No, 36 zdaje się :)

    >+ 3. Czy przy niedochodowej dzialalnosci gospodarczej mozna
    >+ ZUS potraktowac jako koszty i ujac to w PITcie w rubryce
    >+ "Pozarolnicza DG..."?

    ZUS zdrowotny odliczasz *na PIT* w miejscu do tego przeznaczonym.
    ZUS społeczny mogłeś zaliczyć w koszty, ale po 1. trzeba było
    to zrobić wcześniej a po 2. nic by ci to nie dało - miałbyś straty
    większe. Jednocześnie mając inne dochody masz od czego ów ZUS
    odliczyć - więc lepiej teraz niż w przyszłości (IMHO); co innego
    jeśli ktoś ma *sumaryczne* straty !

    >+ 4. Jesli nie, to czy moge nie odnotowywac w ogole DG?

    Wpisuj straty i nie marudź. Po pierwsze musisz, po drugie
    pomimo że *w tym roku* nic ci to nie da - straty wykazane
    będziesz mógł stopniowo (max. 50% rocznie) odliczyć od dochodu.

    pzdr, Gotfryd