    From: Kaizen <x...@c...sz>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Kto sie zna ? VAT Zwolniony
    Date: Sat, 14 Dec 2002 10:04:15 GMT

    Pięknego dnia Sat, 14 Dec 2002 04:13:40 +0100, "P133/16[artur]"
    <a...@i...pl> zakodował:

    >2. vat w tym wypadku placi sie od sprzedazy

    A kiedy płaci się inaczej? Ja opisałem, co się robi z VATem.

    >3. vat odlicza sie ( nie ma mozliwosci odliczani netto przy tej formie)

    Właśnie o to chodzi, że nie pomniejszasz VATu należnego o cały
    naliczony, a tylko o jego część.

    >4. wiec inaczej :
    >sprzedaje za 100zl ( vat zw bo to znaczki)
    >mam zysku 1zl ( z tych 100zl) i co dalej?

    W przypadku obrotu towarami nie ma dużego problemu. Nie wiem o co Ci
    tutaj chodzi. Nie zapłaciłeś VATu kupując znaczki i nie naliczyłeś go
    sprzedając. Co dla Ciebie znaczy "co dalej". Rozliczanie strukturą
    dotyczy rozliczenia miesięcznego faktur, których nie możesz przypisać
    do sprzedaży zwolnionej, albo opodatkowanej (a zawsze takie fakturki
    się znajdą). Nie bawisz się w liczenie poszczególnych faktur.

    Jeszcze raz
    <łopatologia>
    W miesiącu sprzedajesz za 1500 PLN różnych towarów oVATowanych (różne
    stawki od 0 do 22%) i 500PLN te Twoje znaczki. Od towarów, które
    sprzedajesz potem z VATem odliczasz VAT w całości zaś od znaczków nie
    było VATu więc nic nie odliczasz.
    Ale w tym miesiącu masz jeszcze fakturki np. za prąd, ogrzewanie,
    telefon, wynajem lokalu itp na 200PLN. Nie możesz powiedzieć, że prąd
    służył Ci tylko sprzedaży opodatkowanej. Od takich "wspólnych"
    fakturek nie możesz odliczyć całego VATu a tylko proporcjonalnie
    1500/2000x200. Co do ryczałtu to nic to nie zmienia, za to tracisz na
    VAT, którego w całości nie odzyskasz (a "wystarczyłoby" wycofać towary
    zw z VAT, żeby nie bawić się w strukturę i odliczać cały VAT).
    </łopatologia>
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775