    From: "Janina Wienzek" <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Księga wieczysta a VAT
    Date: Mon, 1 Mar 2004 19:01:02 +0100

    > Ludkowie, czy Wy czytać uważnie nie potraficie? Pytanie Romana
    dotyczyło nie
    > kupna mieszkania (rozumianego w niniejszym wątku jako nabycie
    spółdzielczego
    > własnościowego prawa do lokalu) ale założenia księgi wieczystej dla
    tegoż
    > prawa.
    > IMHO (chociaż wielki jest mój szacunek dla wiedzy profesora
    Modzylewskiego)
    > nie wydaje mi się by istniał obowiązek płacenia VAT-u w momencie,
    gdy
    > niczego nie nabywam - zakładam księgę wieczystą dla spółdzielczego
    > własnościowego prawa do lokalu, które (to prawo) już posiadam.
    >

    > Pzdr.
    > Kamila

    Zgodnie z Ustawą o Vat - co to jest dostawa towarów (nowe brzmienie
    zgodne z projektem)-
    "ustanowienie spółdzielczego lokatorskiego prawa do lokalu
    mieszkalnego, spółdzielczego
    własnościowego prawa do lokalu, przekształcenie tego prawa,
    ustanowienie odrębnej
    własności lokalu mieszkalnego lub lokalu o innym przeznaczeniu lub
    przeniesienie
    na rzecz członka spółdzielni własności lokalu lub własności domu
    jednorodzinnego" podlega
    VAT od 01.05.2004
    Co pństwo na to?

    Pozdrawiam Janina